BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Marciniak Mirosława
Tytuł
Systemy zarządzania wiedzą jako instrument rozwoju rolnictwa i agrobiznesu
Knowledge Management Systems as an Instrument of Development of Agriculture and Agribusiness
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 980, s. 315-320, rys., bibliogr. 10 poz.
Tytuł własny numeru
Wyzwania stojące przed rolnictwem i wsią u progu XXI wieku
Słowa kluczowe
Zarządzanie wiedzą, Kapitał intelektualny, Przewaga konkurencyjna, Agrobiznes, Materiały konferencyjne
Knowledge management, Intellectual capital, Competitive advantage, Agrobusiness, Conference materials
Uwagi
summ.
Abstrakt
Autorka przedstawiła perspektywy zastosowania systemów zarządzania wiedzą w agrobiznesie.

Knowledge has become the most important property of any commercial or academic institution. Knowledge management concerns such processes as innovating, spreading, sharing, and using of knowledge. This paper focuses on the methodological and technical aspects of knowledge management systems and on the application background of the Internet-based. The research concerns the management aspects including a process of creation and distribution of knowledge in an organisation, learning (e-learning) and application in the customer relationship management. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Buszan R.: Informacja w otoczeniu gospodarczym konsultingu. "Gazeta IT" 200 nr 3 (11) (www.gazetait.abas.pl).
  2. Kaczmarek T.: Modele zarządzania wiedzą. Model zarządzania wiedzą wg Ikujiro Nonaki. "Gazeta IT" 2003 nr 2 (10) (www.gazetait.abas.pl).
  3. Kowałkiewicz M.: Zarządzanie wiedzą krok po kroku - wiedza niejedno ma imię. "Gazeta IT" 2003 nr 2 (10). (www.gazetait.abas.pl).
  4. Nonaka T., Takeuchi H.: Kreowanie wiedzy w organizacji. Jak spółki japońskie dynamizują procesy innowacyjne. Warszawa: PWN 2000.
  5. Polanyi M.: The Tacit Dimension. London: Routledge&Kegan Paul Ltd. 1967.
  6. Romańczuk A.: Organizacje wiedzy -jaka czeka nas przyszłość zarządzania kapitałem ludzkim? Warszawa: Xeroх 2003.
  7. Walker D., Sinclair F., Joshi L., Amobrose B.: Prospect for Use of Corporate Knowledge Bases in the Generation, Management and Communication of Knowledge at a Frontline Agriculture Research Centre, Elsevier Science Ltd. "Agriculture Systems" 1997 nr 3 (vol. 54).
  8. Żmigrodzki M.: Jak poprawić jakość obsługi klienta -petenta za pomocą systemu zarządzania wiedzą? (www.gazetait.abas.pl) "Gazeta IT" 2003.
  9. Ustawa o dostępie do informacji publicznej z dnia 6.09.2001 r. DzU nr 112, poz. 1198.
  10. E-learning drogą do tworzenia systemu zarządzania wiedzą w firmie, www.planetawiedzy.pl.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu