BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Stawicka Ewa
Tytuł
Społeczna odpowiedzialność biznesu jako przewaga konkurencyjna na globalnym rynku
Corporate Social Responsibility as a Competitive Advantage on the Global Market
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2008, T. 10, z. 1, s. 405-408, tab., bibliogr. 9 poz.
Słowa kluczowe
Etyka biznesu, Społeczna odpowiedzialność biznesu, Przewaga konkurencyjna
Business ethics, Corporate Social Responsibility (CSR), Competitive advantage
Uwagi
summ.
Abstrakt
Autorka przedstawiła ideę koncepcji społecznej odpowiedzialności w biznesie jako źródła przewagi konkurencyjnej na globalnym rynku. Podkreśliła ważność zagadnienia, jako pozytywnego narzędzia w rywalizacji z konkurentami na rynku.

Conception of Corporate Social Responsibility (CSR) is relatively not enough known, however, it swindles meanings, particularly when in day of technological progress and necessity of cooperation of different group of economic subject exists complicated global economic system. Interest grows theme permanently, because a people should be conscious, that taking care of behaviour of balance in economic sphere equal (économe growth), social (correction quality life) and is common duty ecological (environmental protection). (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Carroll A.B. 1993: Business and society: Ethics and stakeholder management. Wyd. 2, College Division South-Western Publishing Co, Ohio, s. 35.
  2. De George R.T. 1995 : Business ethics. Wyd. 4. Prentice Hall, Englewood Cliffs, s. 573.
  3. Friedman M. 1970: The Social responsibility of business is to increase its profits. New York Times Magazine, 13 września.
  4. Green Paper for promoting a European framework for corporate social responsibility. COM 2001: 366 final, Bruksela.
  5. Klimczak B. 1999: Etyka gospodarcza, [W:] Gasparski W., Lewicka-Strzałka A., Miller D. (red.). Etyka biznesu, gospodarki i zarządzania. Wyd. Wyższej Szkoły Humanistyczne- Ekonomicznej w Łodzi, Fundacji "Wiedza i Działanie" im. L. Von Milesa i T. Kotarbińskiego, Warszawa, s. 103.
  6. Kohlberg L. 1981: The philosophy of moral development. Harper & Row, New York, s. 631.
  7. Me Guire J. 1963: Business and society. New York, s. 144.
  8. Rybak M. 2004: Etyka menedżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa. PWN, Warszawa, s. 28.
  9. [www.gazeta-it.pl].
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu