BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Barałkiewicz Tomasz
Tytuł
Efektywność w trade marketingu
Źródło
Marketing w Praktyce, 2008, nr 9, s. 66-68
Słowa kluczowe
Analiza danych statystycznych, Analiza marketingowa, Efektywność reklamy, Planowanie reklamy
Statistical data analysis, Marketing analysis, Advertising efficiency, Advertising planning
Abstrakt
Autor obserwując firmy na różnych rynkach w Polsce i za granicą, zwraca uwagę na rosnące zainteresowanie tematyką analizy efektywności działań w obszarze trade marketingu. Wiąże się to zarówno z rosnącymi kosztami sprzedaży i wszelkich akcji prowadzonych na poziomie hurtowni i punktów detalicznych, jak i z poszukiwaniem najskuteczniejszych sposobów osiągania sukcesu na rynku. Zdaniem autora, jeżeli dzięki precyzyjnej analizie da się wykazać bardzo znaczącą efektywność akcji, to - nawet, jeżeli jest ona bardzo kosztowna - uzyskamy poparcie dla jej szerokiego rozwijania w kolejnych miesiącach i punktach sprzedaży. Niejednokrotnie też spotkamy się z sytuacją przesunięcia budżetu ATL w stronę BTL właśnie ze względu na uzasadnioną badaniem efektywność i przy pełnym zadowoleniu oraz aprobacie zarówno działu marketingu, jak i sprzedaży.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu