BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Pabian Angelika
Tytuł
Student jako beneficjent działań promocyjnych szkół wyższych
Student as a beneficiary of higher schools' promotion
Źródło
Marketing i Rynek, 2008, nr 8, s. 31-37
Słowa kluczowe
Promocja, Promocja jako przekaz informacyjny, Marketing, Szkolnictwo wyższe
Promotion, Promotion as an information communication, Marketing, Higher education
Abstrakt
Artykuł traktuje o rezultatach zmian, którym został poddany rynek edukacyjny szkolnictwa wyższego. Głównym problemem poruszanym przez Autorkę jest postrzeganie studenta jako klienta i beneficjenta działań promocyjnych uczelni. Poświęcono miejsce zarówno wadze adaptacji zasad marketingowych do zarządzania placówką oświatową, jak i nowemu spojrzeniu na studenta. Wprowadzenie zasad marketingowych do zarządzania uczelnią spowodowało, że nie tylko sama placówka czerpie zyski z prowadzonych kampanii promocyjnych, ale także jej studenci są beneficjentami tych działań. Promocja umiejscawia studenta w centrum zainteresowania wszelkich aktywności rynkowych szkoły wyższej, co powoduje, że oferta usługowa jest w coraz większym stopniu dostosowana do potrzeb i wymagań rynku docelowego. Strategia promocji umożliwia uczelniom prowadzenie dialogu ze swoimi studentami, czyli pozwala przekazać na rynek informacje dotyczące kierunków kształcenia, ceny usługi itp., a także daje możliwości uzyskania oceny zwrotnej od studentów, którzy stali się czynnymi uczestnikami gry rynkowej. (abstrakt oryginalny)

The article treats about the results of the changes which appeared on the higher education market. The main problem discussed in the article is treating present and potential students as clients. Furthermore the article shows students as the beneficiary of the university's promotion strategies. Introduction of marketing rules into the higher school management caused that not only the outpost takes profits but also students. Promotion puts the student in the center of the university's activities and presume that school should take into consideration the student's requirements and needs what will cause that the offer will be exactly adjust to their needs. The promotion also help to communicate with students, give them many information about school, its achievements, costs of education etc. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. M. Boguszewicz-Kreft, Aspekty fizyczne jako element marketingu-mix usług, „Marketing i Rynek" 2006, nr 2.
  2. J. Dietl, Czy potrzebne jest zarządzanie marketingowe w szkolnictwie wyższym, „Marketing i Rynek" 2004, nr 2.
  3. M. Kaczmarek-Sliwińska, Internet Public Relations uczelni publicznych w Polsce, „Marketing i Rynek" 2006, nr 5.
  4. M. Krzyżak, Działania promocyjne szkół i uczelni, „Marketing i Rynek" 2000, nr 12.
  5. M. Łukasik, Kampanie promocyjne Politechniki Lubelskiej i Technische Universität Braunschweig w opinii studentów, „Świat Marketingu" 2007, nr 5, www.swiat-marketingu.pl/index.php?rodzaj=03&id nu-mer=576263.
  6. W. Nowaczyk, Instrumentarium promocyjne w szkolnictwie wyższym technicznym — wyniki badań, „Świat Marketingu" 2003, nr 12, www.swiatmarketingu.pl/in-dex?php?rodzaj=018d_numer970774.
  7. J. Thomas, R.K. Gupta, Marketing Theory and Practice: Evolving Through Turbulent Times, „Global Business Review" 2005, No. 1.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu