BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Smalec Agnieszka
Tytuł
Innowacyjność jako czynnik rozwoju regionu
Innovations as a Region Development Factor
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2008, nr 3 (1203), s. 65-71, bibliogr.11 poz.
Tytuł własny numeru
Gospodarka lokalna i regionalna w teorii i praktyce
Słowa kluczowe
Rozwój regionalny, Konkurencyjność regionów, Innowacyjność gospodarki
Regional development, Regions competitiveness, Innovation economy
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule przedstawiono istotę innowacji i innowacyjności jako czynników decydujących o rozwoju społeczno-gospodarczym regionu. Zaprezentowano również wpływ innowacji na rozwój lokalny i konkurencyjność regionów.

The regions in Poland are facing the serious challenge of the growing competition and strong dynamic of globalization processes. The knowledge-based economy relies on both information society and innovations, new technologies. However, it is not enough to respond to changes but cause them by implementing innovations. The local governments' policy based on innovations has a very important impact on region's development and the strengthening its competitive position. The innovation consciousness and education are the bases for building the knowledge-based region. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Błasiak W., Innowacyjność jako warunek rozwoju regionu i układów lokalnych. Formy i instrumenty innowacyjności w rozwoju regionalnym i lokalnym, Instytut Studiów i Projektów Rozwoju, Będzin 2005.
  2. Dobiegała-Korona B., Zielone światło dla innowacji, "Nowe Życie Gospodarcze" 1998 nr 36.
  3. Drucker P.F., Innowacyjność i przedsiębiorczość, PWE, Warszawa 1992.
  4. Karcz K.., Proces dyfuzji innowacji w teorii marketingu, "Marketing i Rynek" 1996 nr 2.
  5. Klasik A., Konkurencyjność województwa śląskiego na tle innych regionów. Ujęcie syntetyczne, [w:] Województwo śląskie. Integracja, konkurencyjność, nowe inicjatywy, II Śląskie Forum Rozwoju Lokalnego i Regionalnego, AE i Górnośląska Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości, Katowice 2001.
  6. KotlerPh., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner&Ska, Warszawa 1994.
  7. Markowski T., Regionalne systemy innowacji w aspekcie strategii rozwoju regionalnego Polski 2000--2006, [w:] Narodowa Strategia Rozwoju Regionalnego, red. J. Szlachta, Polska Akademia Nauk, Komitet Przestrzennego Zagospodarowania Kraju, Warszawa 2000.
  8. Schumpeter J,, Teoria rozwoju gospodarczego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1960.
  9. Sztucki T., Marketing przedsiębiorcy i menedżera, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1996.
  10. Wysocka E., Przedsiębiorczość i innowacyjność w ujęciu przestrzennym,^:] Przedsiębiorczość i innowacyjność jako czynniki rozwoju regionalnego i lokalnego, red. W. Kosiedowski, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Włocławskie Towarzystwo Naukowe, Włocławek 2002.
  11. Zeman-Miszewska E., Wykorzystanie marketingu w budowaniu przewagi konkurencyjnej regionów (problemy i dylematy), [w:] Międzynarodowe uwarunkowania konkurencyjności regionu, red. W. Kosiedowski, Włocławskie Towarzystwo Naukowe, Włocławek 2004.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu