BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Polska Anna
Tytuł
Marketing urbanistyczny jako przejaw innowacyjności gmin
Urban Marketing as a Symptom of Innovativeness of Communities
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2008, nr 3 (1203), s. 164-174, bibliogr. 8 poz.
Tytuł własny numeru
Gospodarka lokalna i regionalna w teorii i praktyce
Słowa kluczowe
Marketing, Urbanistyka, Innowacyjność, Gmina, Planowanie przestrzenne miasta
Marketing, Urban studies, Innovative character, District, Town spatial planning
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule przedstawiono zagadnienie marketingu urbanistycznego, którego celem jest kreowanie korzystnej wizji miasta. Zaprezentowano sposoby wspierania rozwoju lokalnego przez planowanie przestrzenne i projektowanie urbanistyczne. Analizę struktury przestrzennej zaproponowanej w planie zagospodarowania przestrzennego pod kątem ważniejszych czynników atrakcyjności przedstawiono na przykładzie miasteczka Krasnobród.

The subject of the article is urban marketing as an innovative instrument of local spatial planning. The improvement of spatial order is the main task of a community. Urban marketing, as a set of actions supporting local competitiveness, has to be subordinated to the rules of spatial order. However, it is not wide-spread in Poland yet. There is a need to improve this instrument and adopt to the process of spatial planning and urban designing. The article indicates the need to implement innovation into methods of planning. It is shown on the example of Krasnobród, a small town with tourist and health-resorts potential. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Janikowski R., Sustensologia a zrównoważony rozwój, [w:] Problemy interpretacji i realizacji zrównoważonego rozwoju, red. B. Poskrobko, G. Dobrzański, Wyd. Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Białymstoku, Białystok 2007.
  2. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego miasta Krasnobród, Uchwala Nr XVI/114/04 Rady Miejskiej w Krasnobrodzie z dnia 12 października 2004.
  3. Obrębalski M., Adamczuk F., Jedlińska M., Nawrocka E., Marketingowa strategia rozwoju przestrzeni, AE, Wrocław 1998.
  4. Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka 2007-2013, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Warszawa 2007, www.mrr.gov.pl.
  5. Regionalna Strategia Innowacji Województwa Lubelskiego, Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego, Politechnika Lubelska, Lublin 2004.
  6. Strahl D., Innowacyjność regionów Polski na tle europejskiej przestrzeni regionalnej ze względu na rozwój sektora uslug, [w:] Gospodarka lokalna i regionalna w teorii i praktyce, red. D. Strahl, AE, Wrocław 2006.
  7. Zuziak Z.K., Marketing urbanistyczny a projektowanie miast, [w:] Działalność marketingowa gmin, red. Z. Frankowski, Wyższa Szkoła Humianistyczna w Ciechanowie, Krajowy Ośrodek Dokumentacji Regionalnych Towarzystw Kultury, Ciechanów 2000.
  8. Zuziak Z. K., Planowanie i projektowanie miast - koncepcje marketingowe, [w:] Człowiek i środowisko, t. 21, nr 2/1997, Instytut Gospodarki Przestrzennej i Komunalnej, Warszawa 1997.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu