BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Ryłko-Kurpiewska Anna
Tytuł
Naprowadzanie hasłem
Źródło
Marketing w Praktyce, 2008, nr 10, s. 38-41, bibliogr. 7 poz.
Słowa kluczowe
Aktywizacja sprzedaży, Promocja sprzedaży, Język reklamy, Strategia komunikowania
Sales promotion, Selling promotion, Language of advertising, Communication strategy
Abstrakt
Autorka tłumaczy, że specyfika haseł reklamujących sklepy czy sezonowe wyprzedaże podlega nieustannym zmianom, co wiąże się z chęcią nieustannego pozyskania zainteresowania klientów. Wrażenie aktualności oferty i jej wyjątkowego, niepowtarzalnego charakteru wpływa na kształt wypowiedzi, które przyjmują postać sugestywnych apeli kierowanych do rozumu, emocji, wyobraźni czy zmysłów. Zdaniem autorki, hasła te podlegają ewolucji i wikłają się w różnego typu relacje, gdzie otoczeniem dla werbalnej części komunikatu mogą być różne elementy. Autorka twierdzi, że samodzielność hasła zawsze jest tu pozorna, nawet jeśli nie towarzyszy mu tekst, to forma oddziaływania sprowadza się do obrazu, zestawienia przestrzennego, zapachu czy muzyki.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. J. Bralczyk, Język na sprzedaż, Gdańsk 2004, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
  2. D. Doliński, Psychologiczne mechanizmy reklamy, Gdańsk 2003, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
  3. D. Kalinowska, Pobudź zmysły. Rozmowa z Martinem Lindstromem, „Press 2008", nr 4.
  4. M. Kochan, Slogany w reklamie i polityce, Warszawa 2007.
  5. W. Pisarek, Słownik terminologii medialnej.
  6. M. Wolny-Peirs, Język sukcesu we współczesnej polskiej komunikacji publicznej, Warszawa 2005.
  7. M. Zboralski, Nomen omen jak nazwać firmę i produkt, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu