BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kołodziejczyk Anna
Tytuł
Samoregulacja reklamy
Źródło
Marketing w Praktyce, 2008, nr 10, s. 79-81
Słowa kluczowe
Reklama, Etyka w reklamie, Prawa konsumenta, Rynek reklamy
Advertising, Advertising ethics, Consumer law, Advertising market
Abstrakt
Autorka zwraca uwagę na fakt, że coraz większe znaczenie w świecie reklamy odgrywa samoregulacja. Jej zdaniem dobrowolność przyjmowania samoregulacyjnych norm i praktyk przekłada się bezpośrednio na efektywność systemu. W przeciwieństwie do przepisów prawa - kodeksy dobrych praktyk stanowią profesjonaliści, którzy nie tylko znakomicie znają realia i dynamikę rynku, ale również szybciej niż legislatorzy mogą zareagować na pojawiające się z dnia na dzień zmiany. Autorka podaje, że także procedury samoregulacyjne są znacznie prostsze i szybsze niż rozstrzyganie spraw na drodze urzędowej czy sądowej (czas potrzebny na rozpatrzenie skargi złożonej do Rady Reklamy to średnio 4-5 tygodni). Ponadto dla konsumenta procedura jest bezpłatna (podobnie jak dla firm certyfikowanych).
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu