BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Baran Renata
Tytuł
Istota i rola inteligencji emocjonalnej w działalności menedżera
The Essence and Role of Emotional Intelligence in Manager's Activity
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, 2002, nr 25, s. 156-164
Słowa kluczowe
Menedżer, Menedżer skuteczny, Osobowość kierownika, Psychologiczne aspekty zarządzania, Zarządzanie menedżerskie
Manager, Effective manager, Manager personality, Psychological aspects of management, Managerial managing
Uwagi
summ.
Abstrakt
Artykuł dotyczy roli inteligencji interpersenolnej w zarządzaniu dla sukcesu. Zdaniem autorki, menedżer powinien zwrócić uwagę na trzy najistotniejsze zagadnienia inteligencji emocjonalnej, które dotyczą: krytykowania, tolerancji oraz tworzenia połączeń interpersonalnych.

The article points out the problems which enable a manager to succeed. The social and professional success of a manager today does not depend only on how he/she uses his/her intellectual potential, but also on the fact whether he/she uses emotional intelligence. Emotional intelligence is not an inborn feature - therefore the author pays attention to the emotional skills whose proper development will lead the manager to success. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1641-2168
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu