BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wach Krzysztof (Wydział Ekonomii i Stosunków Międzynarodowych)
Tytuł
Strategia globalizacji jako jeden z efektów walki konkurencyjnej przedsiębiorstw
Globalisation Strategy as an Outcome of Competition between Enterprises
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2003, nr 622, s. 125-139, bibliogr. 17 poz.
Słowa kluczowe
Konkurencyjność przedsiębiorstwa, Internacjonalizacja przedsiębiorstw, Globalizacja działań przedsiębiorstwa, Rynki międzynarodowe
Enterprise competitiveness, Enterprise internationalization, Globalization of enterprise activity, International market
Uwagi
summ.
Abstrakt
Zadaniem opracowania jest pokazanie, iż wejście na rynki zagraniczne zwiększy możliwości konkurencyjne poszczególnych przedsiębiorstw, a także wprowadzi elementarne pojęcia wyjaśniające proces umiędzynarodowienia przedsiębiorstw.

This article presents not only motives and stimuki for the internationalisation of enterprises, but also strategies for their globalisation. The globalisation of enterprises is an outcome of fiercer compettion on the market. The aim of the article is to demonstrate that foreign market entry improves the competitive capacity of individual enterprises, and to introduce some elementary notions elucidating the processes involved in the internationalisation of enterprises. (short original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
dostęp z kampusów bibliotek wchodzących w skład Konsorcjum BazEkon
Bibliografia
Pokaż
  1. Bednarczyk M., Organizacje publiczne. Zarządzanie konkurencyjnością, PWN, Kraków-Warszawa 2001.
  2. Białecki K.P., Operacje handlu zagranicznego, PWE, Warszawa 1997.
  3. Drucker P., W kierunku organizacji nowego typu [w:] Organizacja przyszłości, pod. red. F. Hesselbein, M. Goldsmisth, R. Beckhard, Business Press, Warszawa 1998.
  4. Forowicz J., Ewolucja przedsiębiorstw - od strategii międzynarodowej do strategii globalnej [w:] Bariery internacjonalizacji przedsiębiorstw, pod red. M.K. Nowakowskiego, Key Text, Warszawa 1997.
  5. Grzegorczyk W., Marketing na rynkach zagranicznych, Biblioteka Menedżera, Warszawa 1998.
  6. Kasiewicz S., Globalizacja działalności operacyjnej [w:] Bariery internacjonalizacji przedsiębiorstw, pod red. M.K. Nowakowskiego, Key Text, Warszawa 1997.
  7. Komor M., Euromarketing - strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku, PWN, Warszawa 2000.
  8. Koźmiński A.M., Zarządzanie międzynarodowe, PWE, Warszawa 1999.
  9. Nelson C.A., Global Success - International Business Tactics for the I990s, Liberty Hall Press, New Jersey 1992.
  10. Penc-Pietrzyk I., Strategie biznesu i marketingu, PSB. Kraków 1999.
  11. Ritzer G., McDonaldyzacja społeczeństwa, Spectrum, Warszawa 1999.
  12. Rymarczyk J., Internacjonalizacja przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 1996.
  13. Strategor, Zarządzanie firmą, PWE, Warszawa 1999.
  14. Sznajder A., Strategie marketingowe na rynku międzynarodowym, PWN, Warszawa 1995.
  15. Wiktor J.W., Internacjonalizacja a marketing międzynarodowy. Przesłanki rozwoju orientacji zagranicznej przedsiębiorstw [w:] Współczesne problemy marketingu międzynarodowego, pod red. J.W.Wiktora, Materiały I Sympozjum Marketingu Międzynarodowego, AE, Kraków 1998.
  16. Współczesna gospodarka światowa, pod red. A.B. Kisiel-Kowczyc, Uniwersytet Gdański, Gdańsk 1997.
  17. Zorska A., Ku globalizacji? Przemiany w korporacjach transnarodowych i w gospodarce światowej, PWN, Warszawa 1998.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu