BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Sobczak Elżbieta
Tytuł
Procedura regionalnych badań segmentacyjnych
The Procedure for Regional Segmentation Research
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2008, nr 3 (1203), s. 239-246, rys., bibliogr. 16 poz.
Tytuł własny numeru
Gospodarka lokalna i regionalna w teorii i praktyce
Słowa kluczowe
Badanie rynku, Segmentacja rynku, Analiza regionalna
Market research, Market segmentation, Regional analysis
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem opracowanie jest zaproponowanie procedury regionalnych badań segmentacyjnych realizowanych w przestrzeni międzynarodowej. Przedstawiono szczegółowy opis faz regionalnych badań segmentacyjnych. Zaproponowana w artykule procedura badawcza może wspomóc proces segmentacji regionalnej i zwiększyć efektywność prowadzonych badań.

The objective of the study is to present the procedure for regional segmentation research carried out within international space. The procedure is of multi-level nature and consists of follow-up stages covering the research concept, its realization, the communication of results and their application. The scope of segmentation research is influenced by the selection of regional segmentation variant, the researched unit and the segmentation model. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Churchill G.A., Badania marketingowe. Podstawy metodologiczne, PWN, Warszawa 2002.
  2. Craig C.S., Douglas S.P., International Marketing Research, John Wiley & Sons, Chichester 2000.
  3. Garbarski L., Rutkowski L, Wrzosek W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 1996.
  4. Karcz K., Międzynarodowe badania marketingowe. Uwarunkowania kulturowe, PWE, Warszawa 2004.
  5. Kotler P., Armstrong G., Saunders J., Wong V., Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002.
  6. Kumar V., International Marketing Research, Prentice-Hall, New Jersey 2000.
  7. Malhorta N.K., Agarwal J., Peterson M., Methodological Issues in Cross-Cultural Marketing Research. A State-of-the-Art Review, "International Marketing Review" 1996, vol. 13, no. 5, s. 7-43.
  8. Mynarski S., Modelowanie rynku w ujęciu systemowym, PWN, Warszawa 1982.
  9. Mynarski S., Praktyczne metody analizy danych rynkowych i marketingowych, Kantor Wydawniczy Zakamycze, Kraków 2000.
  10. Podręcznik marketingu, red. M. J. Thomas, PWN, Warszawa 1998.
  11. Smith W.R., Product Differentiation and Market Segmentation as Alternative Marketing Strategies, "Journal of Marketing" 1956, 21, s. 3-8.
  12. Sobczak E., Segmentacja rynków międzynarodowych a zróżnicowania międzyregionalne, [w]: Gospodarka lokalna i regionalna w teorii i praktyce, red. R. Brol, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 1023, AE, Wrocław 2004, s. 546-552.
  13. Social and Economic Development and Regional Politics in Usti Region in Years 2000-2004 (First Election Period of Regional Executive Bodies), red. M. Saśek, Uniwersytet J. E. Purkynego w Usti n/Łabą, Usti n/Łabą 2006.
  14. Social and Economic Development and Regional Politics in Usti Region, red. M. Sasek, Uniwersytet J. E. Purkynego w Usti n/Łabą, Usti n/Łabą 2007.
  15. Wedel M., Kamakura A., Market Segmentation. Conceptual and Methodological Foundation, Kluwer Academic Publishers, Boston-Dordrecht-London 1998.
  16. Wind Y., Issues and Advances in Segmentation Research, "Journal of Marketing Research", 1978 vol 15,8.317-337.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu