BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Rudzewicz Adam, Szarmach Małgorzata
Tytuł
Opinie konsumentów na temat psychologicznych aspektów reklamy
Consumer's opinion on psychological aspects of advertising
Źródło
Handel Wewnętrzny, 2008, nr 4-5, s. 64-69
Słowa kluczowe
Reklama, Efektywność reklamy, Psychologia konsumenta, Strategia reklamy
Advertising, Advertising efficiency, Consumer psychology, Advertising strategy
Uwagi
Zawiera tabele: [1] Preferencje elementów treści i przekazu reklamy a kategoria produktów (w %), [2] Hierarchia cech skutecznej reklamy (w %), [3] Zagregowana ważność cech skutecznej reklamy.
Abstrakt
Uzyskane wyniki badań pozwalają autorom na sformułowanie kilku wniosków. Okazuje się, że najskuteczniejszymi technikami prezentacji reklamy są demonstracja produktu i scenka humorystyczna. Tym, co najbardziej podoba się respondentom w reklamach w przypadku postaci, jest obecność osób znanych z życia publicznego oraz uroczych dzieci, natomiast w zakresie treści i przekazu - informacje o produkcie, elementy humorystyczne oraz dobra muzyka. Autorzy podają również, że bez względu na kategorię produktów najważniejszym elementem w reklamie jest przedstawienie cech produktu. A skuteczna reklama powinna być przede wszystkim wiarygodna, ale także krótka i oryginalna.

The objective of research was to learn the impact of advertising on the consumer's purchasing decisions. The research shows that the most appreciated technique of advertising presentation is product demonstration with use of well-known persons. Besides, an efficient advertising should be reliable as well as concise and original. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. K. Cebryń, Muzyka w reklamie, "AIDA Media" 1999, nr 5 (60), s. 42.
  2. http://www.marketing-news.pl z dnia 9.03.2007 r.
  3. http://www.wsei.edu.pl z dnia 9.03.2007 r.
  4. B. Kwarciak, Co trzeba wiedzieć o reklamie, Profesjonalna Szkoła Biznesu, Kraków 1999, s. 101.
  5. R. Nowack, Reklama, Difm, Warszawa 2005.
  6. J.T. Russell, W.R. Lane, Reklama według Ottona Kleppnera, FELBERG SJA, Warszawa 2000, s. 589.
  7. J.W. Wiktor, Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001, s. 152-155.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0438-5403
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu