BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Grzesiowski Maciej, Tarka Piotr
Tytuł
Relatywizacja potrzeb klientów w nowej przestrzeni marketingowej
Źródło
Przegląd Organizacji, 2008, nr 12, s. 32-36, bibliogr. 16 poz.
Słowa kluczowe
Potrzeby człowieka, Konsumpcja, Marketing
Human needs, Consumption, Marketing
Uwagi
summ.
Abstrakt
W niniejszym artykule autorzy opisują problematykę relatywizacji potrzeb klientów w kontekście zachodzących na rynku zmian i skali oddziaływań współczesnego marketingu. Rozważania koncentrują się na ludzkich potrzebach (jako efekt analizy piramidy Maslowa), tzw. spłaszczeniu piramidy oraz rekonfiguracji potrzeb. Omawiana w artykule relatywizacja potrzeb, za którą odpowiedzialność ponosi w znacznej mierze marketing perswazji i kreacji projektowany przez przedsiębiorstwa, powoduje liczne zaburzenia w układzie hierarchicznym potrzeb klientów oraz przekłada się na mechanizm zaspokajania tych potrzeb. (abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. ANAND P., STERNTHAL B, Ease of Message Processing as a Moderator of Repetition Effects in Advertising, "Journal of Marketing Research", 27, 1990, s. 345-353.
  2. BAUMANN Z., Etyka ponowoczesna, PWN, Warszawa 1996, s. 13.
  3. BURKE R.R., SRULL T.K., Competitive Interference and Consumer Memory for Advertising, "Journal of Consumer Research", 1988, 15, s. 55-67.
  4. CACIOPPO J.T., PETTY R.E., Effects of Message Repetition and Position Cognitive Responses Recall and Persvasion, "Journal of Personality and Social Psychology", 1979, 37, s. 97-109.
  5. CRISP R., Persvasive Advertising, Autonomy, and the Creation of Desire, "Journal of Business Ethics", 1987, 6, s. 413-418.
  6. FISHBEIN M., AJZEN L, Belief, Attitude, Intention and Behavior: An Introduction to Theory and Research. Reading, MA: Addison-Wesley 1975.
  7. FISHBEIN M., AJZEN I. Acceptance, Yielding and Impact, w: PETTY R.E., OSTROM M., BROCK T.C. (red.), Cognitive Processes in Persvasion, 1981, s. 334-359.
  8. GOULD S. J., Parallels Between Hypnotic Suggestion and Persuasive Marketing Communications: Insights for New Directions in Consumer Communication Research, "Advances in Consumer Research", vol. 19, 1992.
  9. GRZESIOWSKI M., Zarządzanie przedsiębiorstwem w przestrzeni marketingowej, (red.) KRUPSKI R., Wydawnictwo AE, Wrocław 2000.
  10. KRUPSKI R., Zarządzanie strategiczne - koncepcje, metody, AE Wrocław 2001, s. 13-15.
  11. MASŁOWA., W stronę psychologii istnienia, Rebis, Poznań 2004.
  12. NELSON, P., Advertising and Ethics, w: Ethics, Free Enterprise and Public Policy, GEORGE R. D., PICHLER J. (red.), Oxford University Press, New York 1978.
  13. OBŁÓJ K., Strategia organizacji, PWE, Warszawa 2001.
  14. SANTILLI P., The Informative and Persuasive Functions of Advertising: A Moral Appraisal, "Journal of Business Ethics", II, 1983, s. 123.
  15. STRADER M.K., KATZ B.M., Effects of a Persuasive Communication on Beliefs, Attitudes, "The Journal of Social Psychology", 130 (2), 141-150, June 23, 1989.
  16. TOFFLER A., Trzecia fala, wyd. I, Państwowy Instytut Wydawniczy, 1997.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-7221
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu