BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Nonaka Ikujiro
Tytuł
Firma kreująca wiedzę
Źródło
Problemy Jakości, 2008, nr 8, s. 9-11
Słowa kluczowe
Organizacje oparte na wiedzy, Wiedza ukryta, Zarządzanie wiedzą
Knowledge-based organisations, Tacit knowledge, Knowledge management
Abstrakt
W opracowaniu przedstawiono fragmenty artykułu Ikujiro Nonakiego "Firma kreująca wiedzę", który ukazał się w kwietniowym numerze 2008 roku "Harvard Business Review - Polska". Ukazano tu istotę japońskiego podejścia, które mówi, że najważniejsza jest świadomość, że kreowanie nowej wiedzy to nie tylko kwestia "przetwarzania" obiektywnych informacji. Tak naprawdę kreowanie nowej wiedzy opiera się na dotarciu do utajonych i często bardzo subiektywnych spostrzeżeń pracowników, ich intuicyjnych przekonań i przeczuć oraz udostępnieniu tych konstatacji całej firmie, by można było je zweryfikować i wykorzystać.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-8651
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu