BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Bukowska-Piestrzyńska Agnieszka
Tytuł
Satysfakcja nabywców usług zdrowotnych
Satisfaction of buyers wholesome services
Źródło
Problemy Jakości, 2008, nr 8, s. 49-53, bibliogr. 10 poz., summ.
Słowa kluczowe
Ocena jakości, Standardy opieki zdrowotnej, Opieka zdrowotna
Quality assessment, Healthcare standards, Health care
Uwagi
Zawiera rysunki: [1] Postrzeganie jakości usług, [2] Model jakości usług, [3] Luka pomiędzy aktualną i oczekiwaną jakością usługi zdrowotnej świadczonej przez lekarza pierwszego kontaktu, [4] Luka pomiędzy aktualną i oczekiwaną jakością usługi zdrowotnej świadczonej przez lekarza pierwszego kontaktu - w oczach kobiet, [5] Luka pomiędzy aktualną i oczekiwaną jakością usługi zdrowotnej świadczonej przez lekarza pierwszego kontaktu - w oczach mężczyzn, [6] Luka pomiędzy aktualną i oczekiwaną jakością usługi zdrowotnej świadczonej przez dentystę, [7] Luka pomiędzy aktualną i oczekiwaną jakością usługi zdrowotnej świadczonej przez dentystę - w oczach kobiet, [8] Luka pomiędzy aktualną i oczekiwaną jakością usługi zdrowotnej świadczonej przez dentystę - w oczach mężczyzn
Abstrakt
W artykule zaprezentowano metodę servqual oraz wyniki badań dotyczące satysfakcji pacjentów lekarzy rodzinnych i lekarzy stomatologów. Przybliżono pojęcie terminu "satysfakcja klienta". Przedstawiono wykorzystanie metody servqual w celu badania jakości usług zdrowotnych.

Change on market of wholesome services inflict, that managers of wholesome office reach for instruments of satisfaction's measurement - servqual, to better administer service of patients-customers. The article shows results of the questionnaire carried out among 65 customers of family doctor and 62 customers of dentist's. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Berry L., Parasuraman A., Zeithmal V. A., Model of Service Quality and its Implications for Future Research, Journal of Marketing Fall 1985/49.
  2. Bojar L, Wdowiak L., Zarządzanie marketingowe w zakładach opieki zdrowotnej, „Zdrowie Publiczne", 2001, nr 5-6.
  3. Gronroos Ch., A service quality model and its market Implications, European Journal of Marketing 1984, vol. 18, nr 4.
  4. Hołub J., Kierunki rozwoju marketingu na rynku usług medycznych, „Przegląd Organizacji", 2001, nr 6.
  5. Kowalski W. J., Steiber S. R., Measuring and managing patient satisfaction, AHA, USA, nr 10-11.
  6. Krawczyńska A., Trzmielak D., Jakość usług medycznych, „Przegląd Organizacji", 2001, nr 2.
  7. Otto J., Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie. Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa 2004.
  8. Podlaszewska K., Relationship quality jako element stabilizujący w relacji klient - dostawca usług profesjonalnych, w: K. Rogoziński (red.), Marketing usług profesjonalnych, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań 1999 r.
  9. Rust R. T., Zahorik A. J., Keningham T. L., Service Marketing,Harper Collins College Publishers, 1996.
  10. Schneider W., Kundenzujriendenheit. Strategie, Messung, Management, mi. Verlag Modere Industrie, Landsberg 2000.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-8651
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu