- Autor
- Stachowicz-Stanusch Agata
- Tytuł
- Rozwój głównych wartości przedsiębiorstwa w oparciu o najlepsze praktyki firm Microsoft, Saturn Corporation i American Express
The development of primary company values on the basis of the best practices of such companies as Microsoft, Saturn Corporation, and American Express - Źródło
- Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, 2008, nr 6, s. 71-83, bibliogr. 9 poz.
- Słowa kluczowe
- Kultura organizacji, Badanie kultury organizacyjnej, Kultura, Wartości niematerialne
Corporate culture, Organizational culture study, Culture, Intangible asset - Abstrakt
- W niniejszym artykule zaprezentowano model Zarządzania Poprzez Wartości w przedsiębiorstwie. Autorka szczególną uwagę zwraca na fazę rozwoju głównych wartości oraz jej poszczególnych komponentów. Przedstawione praktyki, zachowania i procesy są oparte na rozwiązaniach stosowanych w firmach Microsoft, American Express oraz Saturn Corporation (abstrakt oryginalny)
This paper presents the "Management by Values" model in the enterprise. The author pays special attention to the development phase of primary values as well as their particular components. The presented practices, behaviors, and processes are based on solutions applied at Microsoft, American Express, and the Saturn Corporation. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Anderson, C. (1997), Values-Based Management, „Academy of Management Executive", Vol. 9, No. 4.
- Bratnicki M. (2001), Dylematy i pułapki współczesnego zarządzania, Wydawnictwo Gnome, Katowice.
- Hamel G., Breen B. (2007), Zarządzanie jutra, jakie jest twoje miejsce w przyszłości, Harward Business School Press.
- Harvey E., Lucia A. (1995), Walk the Talk. And Get the Results You Want, Performance Publishing, Dallas.
- Lebow R., Simon W (1997), Lasting Change. The Shared Values Process that Makes Companies Great, John Wiley & Sons, New "York.
- Stachowicz-Stanusch A. (2004), Zarządzanie poprzez wartości. Perspektywa rozwoju współczesnego przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice.
- Stachowicz-Stanusch A. (2007), Potęga wartości. Jak zbudować nieśmiertelną firmę, Helion, Gliwice.
- Sztompka R (2002), Socjologia. Analiza społeczeństwa, Wydawnictwo Znak, Kraków.
- (2001), Sposoby umacniania pewnych wartości i postaw w biznesie, „Zarządzanie na Świecie", nr 3.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1641-0874
- Język
- pol