BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kalinowski T. Bartosz
Tytuł
Korzyści z wprowadzania innowacji
The Advantages of Innovations
Źródło
Problemy Jakości, 2008, nr 9, s. 21-25, summ.
Słowa kluczowe
Organizacja innowacyjna, Innowacje w produkcji, Innowacyjność przedsiębiorstw
Innovative organization, Innovations in production, Enterprise innovation
Uwagi
Zawiera tabele: [1] Korzyści z wprowadzonych innowacji produktowych dla ogółu badanych przedsiębiorstw oraz ze względu na posiadany system zarządzania (badania z 2006 roku, w odsetkach wskazań, N=305), [2] Korzyści z wprowadzonych innowacji organizacyjnych dla ogółu przedsiębiorstw oraz ze względu na posiadany system zarządzania (badania z 2006 roku, w odsetkach wskazań, N-305), [3] Zbiorcze wnioski z opracowanych studiów przypadków (główne źródła innowacji produktowych i organizacyjnych, rola systemów zarządzania w inicjowaniu innowacji)
Abstrakt
Nadążanie za dynamicznie zmieniającym się otoczeniem, wymaga odpowiedniego rozwijania prowadzonej działalności. Jednym z najważniejszych czynników wpływających na rozwój przedsiębiorstwa są innowacje produktowe i organizacyjne. W artykule zidentyfikowano korzyści, jakie osiągają przedsiębiorstwa produkcyjne działające na terenie Polski w wyniku wprowadzania innowacji produktowych oraz organizacyjnych.

One of the main targets of every organization is to achieve profit. This is only possible to achieve, when the organization continuously adapts to the changing market conditions, by distinguishing itself among the competitors, as well as offering new products and services that would better comply with customers' requirements. Keeping the pace of the changes requires proper development of the organization and among different enabling factors, one of the most important are product and organisational innovations. The implementation of innovations enables to offer improved, more technically advanced and functional products, as well as provide new services, that better match die individual needs and expectations of die potential consumer. The actions that lead to the implementation of product or organizational innovation result in certain advantages that die company might achieve. The article investigates die possible outcomes of the research and development processes within the organisation. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. R. E. Johnston, J. D. Bate, The Power of Strategy Innovation, Amacom, New York 2003, pp. 3-12; D.M Amidon, The Innovation Superhighway: Harnessing Intellectual Capital for Sustainable Collaborative Advantage, Elsevier Science, Woburn 2003, pp. 37-45.
  2. R. Kotler, K.L. Keller, Marketing Management, Prentice Hall, New Jersey 2006, p. 706.
  3. PKN - ISO/TR 14062:2004 Zarządzanie środowiskowe -Włączanie aspektów środowiskowych do projektowania i rozwoju wyrobu.
  4. http://www.siemens.com
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-8651
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu