BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Nowacki Robert
Tytuł
Marketing a strategie rozwoju polskich gmin
Marketing and Strategy for Development of Polish Municipalities
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2008, nr 3 (1203), s. 329-338, rys., bibliogr. 10 poz.
Tytuł własny numeru
Gospodarka lokalna i regionalna w teorii i praktyce
Słowa kluczowe
Polityka regionalna, Marketing, Rozwój lokalny, Gmina
Regional policy, Marketing, Local development, District
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule przedstawiono strategie rozwoju lokalnego i jej miejsce w polityce regionalnej. Opisano zagadnienie konkurencyjności jako czynnika rozwoju lokalnego gminy. Zaprezentowano znaczenie marketingu jako narzędzia realizacji strategii lokalnej.

Management of a territorial unit requires creating its competitiveness in acquisition of investment capital and attraction of tourists and new dwellers. This is served by a strategy for local development, which integrates therein a number of activities aimed at an increase of attractiveness of the municipality against the background of other ones. The surveys carried out among the municipality offices (creators of the strategy for local development) and local enterprises (beneficiaries of the gains resulting from usage of these strategies) show that the tools of territorial marketing are used more and more often for this purpose. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Frankowski Z., Siemiński W., Topczewska T., Zuziak Z., Działalność marketingowa gmin. Zarys ujęć marketingu terytorialnego, WSH, Ciechanów 2000.
  2. Girard V., Marketing terytorialny i planowanie strategiczne, [w:] Marketing terytorialny. Strategiczne wyzwanie dla miast i regionów, red. T. Domański, Wydawnictwo UL, Łódź 1997.
  3. Innowacje i zmiany strukturalne w procesie transformacji polskiej gospodarki, red. A.H. Jasiński, M. Kruk, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 1999.
  4. Kozak M., Pyszkowski A., Szewczyk R., Słownik rozwoju regionalnego. Polska Agencja Rozwoju Regionalnego, Warszawa 2002.
  5. Makulska D., Instrumenty polityki regionalnej w Polsce, SGH, Warszawa 2004.
  6. Nowacki R., Czynniki warunkujące rozwój lokalny i konkurencyjność gminy, [w:] Przedsiębiorczość w procesach rozwoju rynków lokalnych, red. M. Strużycki, IRWiK, Warszawa 2006.
  7. Samorząd terytorialny a rozwój lokalny, red. M. Majchrzak, A. Zalewski, SGH, Warszawa 2000.
  8. Zasadzki W., Wybrane problemy lokalnej i regionalnej polityki gospodarczej, [w:] Rozwój oraz polityka regionalna i lokalna w Polsce, red. J. Kaja, K. Piech, SGH, Warszawa 2005.
  9. Zeman-Miszewska E., Kreowanie konkurencyjności regionów przez samorządy, [w:] Marketing terytorialny - możliwości aplikacji, kierunki rozwoju, red. H. Szulce, M. Florek, AE, Poznań 2005.
  10. Ziółkowski M., Proces strategicznego zarządzania rozwojem gminy, [w:] Samorząd terytorialny a rozwój gospodarczy regionów w Polsce, praca zbiorowa, IRWiK, Warszawa 2003.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu