- Autor
- Karbowiak Katarzyna
- Tytuł
- Jakość w strategicznym zarządzaniu przedsiębiorstwem turystycznym
Quality of Turistic Business Strategic Mangement - Źródło
- Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2007, T. 9, z. 2, s. 137-142, bibliogr. 11 poz.
- Słowa kluczowe
- Turystyka, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Zarządzanie przez jakość, Przedsiębiorstwo turystyczne, Zarządzanie strategiczne
Tourism, Enterprise management, Total Quality Management (TQM), Tourist enterprises, Strategic management - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Zaprezentowano znaczenie jakości w zarządzaniu strategicznym w przedsiębiorstwie turystycznym. Jakość zarządzania, w tym strategicznego, uznano jako warunek sprawnej i skutecznej realizacji celów przedsiębiorstwa. Jako sposób na osiągnięcie najwyższej jakości zarządzania wskazano na filozofię TQM. Analizując to podejście zwrócono uwagę na znaczenie ludzi i kultury organizacyjnej w poprawie jakości zarządzania. (skróc. oryg. streszcz.)
The article presents the importance of quality of Touristic Business Strategic Management. Quality of management, especially strategic management, is a foundation of efficient business goles achievement. The TQM philosophy was pointed as a way of reaching the highest quality management. This turned into the discovery of the importance of humans and business manners in improvement of quality of management. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu - Bibliografia
- Jakość zarządzania przedsiębiorstwem (pod red. A. Sajkiewicz). 1999: Warszawa.
- Kachniewska M. 2002: Zarządzanie jakością usług turystycznych. Difin, Warszawa.
- Kłos Z. 1994: Wprowadzenie strategii TQM do polskich przedsiębiorstw - analiza uwarunkowań. Organizacja! Kierowanie 1.
- Kulczycka J. 1997: Jak konkurować jakością? Nowe życie gospodarcze, nr 25.
- Lisiecka K. 1998: Kultura przedsiębiorstwa jako czynnik ułatwiający zarządzanie poprzez jakość. Problemy Jakości, nr 7.
- Oakland J.S. 1992: Total Quality Management. Butterwarth-Heinemann, Oxford 1992. Przedsiębiorstwo turystyczne. Ujęcie statyczne i dynamiczne (pod red. G. Gołembskiego). 2007: PWE, Warszawa, s. 21-22.
- Sikorski C. 1998: Ludzie nowej generacji. Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 13.
- Stabryła A. 2002: Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa-Kraków, s. 11.
- Wawak T. 1995: Zarządzanie przez jakość. Kraków WIE.
- Zarządzanie strategiczne. Koncepcje, metody (pod red. R. Krupskiego). 1998: Wydawnictwo AE, Wrocław.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1508-3535
- Język
- pol