BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Glinka Beata
Tytuł
Budowanie pozycji rynkowej przez małe firmy
Building market position by small enterprises
Źródło
Marketing i Rynek, 2008, nr 12, s. 8-13
Słowa kluczowe
Małe i średnie przedsiębiorstwa, Mikroprzedsiębiorstwo, Pozycja przedsiębiorstwa na rynku
Small business, Micro-enterprise, Business strength
Abstrakt
Artykuł ukazuje specyfikę małych przedsiębiorstw (ze szczególnym uwzględnieniem najmniejszych podmiotów, tzw. mikrofirm), która sprawia, że przyjmowanie przez nie metod stosowanych w celu zdobycia klienta i zbudowania pozycji rynkowej przez duże podmioty gospodarcze, jest niemożliwe lub utrudnione. Ograniczone zasoby materialne i brak rezerw nie pozwalają na wykorzystanie metod angażujących duże środki. Budowanie pozycji rynkowej, pozyskiwanie klientów wymaga zatem przynajmniej częściowego substytuowania zasobów materialnych przez czynniki niematerialne, takie jak na przykład budowanie trwałej sieci relacji. (abstrakt oryginalny)

The article describes the specific character of small enterprises. The author concentrates on microenterprises and shows that it is impossible (or very hard) for them to apply methods that are used by large corporations to build a sustainable market position. Limited material (esp. financial) resources and the lack of slack resources do not allow to use expensive methods (expensive marketing tools). To build market position and gain customers those company must learn how to substitute, at least partly, material resources by intangible ones. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. B. Glinka, Kulturowe uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości, PWE, Warszawa 2008
  2. S. Gudkova, Rozwój małych przedsiębiorstw, WAiP, Warszawa 2007.
  3. M. Strzyżewska, Współpraca konkurentów w grupie polskich małych i średnich przedsiębiorstw, „Problemy Zarządzania" 2008, nr 2.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu