BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Plichta Grażyna (Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości)
Tytuł
Hierarchiczne ujęcie elementów determinujących wybór wielkopowierzchniowych obiektów handlowych w świetle badań
A Hierarchical Categorization of Elements Determining the Choice of Large-scale Retail Outlets, in Light of Research
Źródło
Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, 2007, nr 756, s. 89-106, bibliogr. 6 poz.
Słowa kluczowe
Badania marketingowe, Centra handlowe, Lokalizacja obiektów handlowych, Preferencje konsumenta, Supermarkety, Hipermarkety
Marketing research, Shopping centres, Trade centres location, Consumer preferences, Supermarkets, Hypermarkets
Uwagi
summ.
Abstrakt
Przedstawiono hierarchiczne ujecie czynników determinujących wybór wielkopowierzchniowych obiektów handlowych (WOH) na miejsce zakupów. Podjęto próbę określenia elementów mających wpływ na przewagę WOH nad mniejszymi sklepami.

Large-scale retail outlets constitute a permanent element in the structure of Polish retail trade. In this article, the author attempts to specify and categorize in hierarchical terms the factors determining the choice of large-scale retail outlets as places for shopping. For the purpose of achieving the research goal, the author used the results of opinion surveys conducted on the Kraków market. These analyses were conducted in many stages, mainly using correspondence analysis. The most important factors determining the purchase of food and non-food products in large-scale retail outlets were revealed on correspondence maps. In addition, using successive interval scaling, the range scale was transformed into an interval (division) scale, as a result of which measurement at the interval scale level was obtained, and thus the subjective distance between the identified factors was revealed. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
dostęp tylko z terenu Kampusu UEK
Bibliografia
Pokaż
  1. Badania marketingowe. Metody i oprogramowanie komputerowe, A. Bazarnik, T. Grabiński, E. Kąciak, S. Mynarski, A. Sagan, AE w Krakowie, Kraków 1992.
  2. Coombs C.H., Davies R.M., Tversky A., Wprowadzenie do psychologii matematycznej, PWN, Warszawa 1977.
  3. Górniak J., Zastosowanie wielowymiarowej analizy korespondencji w skalowaniu danych jakościowych na przykładzie skali statusu społeczno-ekonomicznego [w:] Zastosowanie metod wielowymiarowych w badaniach segmentacji i selektywności rynku, red. S. Mynarski, Materiały z II Warsztatów Metodologicznych, Wydawnictwo AE w Krakowie, Kraków 1999.
  4. Kłosiewicz-Górecka U., Wielko powierzchniowe obiekty handlowe jako kluczowy czynnik rozwoju handlu detalicznego w Polsce, IRWiK, „Handel Wewnętrzny”, Warszawa 2005, nr 6.
  5. Mynarski S., Użyteczność wielowymiarowej analizy korespondencji w badaniach segmentacji i selektywności rynku [w:] Zastosowanie metod wielowymiarowych w badaniach segmentacji i selektywności rynku, red. S. Mynarski, Materiały z II Warsztatów Metodologicznych, Wydawnictwo AE w Krakowie, Kraków 1999.
  6. Sagan A., Badania marketingowe. Podstawowe kierunki, Wydawnictwo AE w Krakowie, Kraków 2004.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1898-6447
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu