BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jeszka Anna Maria
Tytuł
W poszukiwaniu migrującej wartości w sektorze usług logistycznych
Looking for the migrating value in logistic services
Źródło
Gospodarka Materiałowa i Logistyka, 2008, nr 4, s. 9-15
Słowa kluczowe
Logistyka, Usługi logistyczne, Zarządzanie logistyczne, Obsługa klienta, Migracja wartości
Logistics, Logistic services, Logistic management, Customer service, Value migration
Uwagi
summ.
Abstrakt
Koncepcja migracji wartości wyjaśnia potrzebę ciągłych zmian i rozszerzania działalności w przedsiębiorstwach logistycznych i w całym sektorze. Wartości, którą jest zainteresowany klient, usługodawcy logistyczni szukają m.in. przez świadczenie dodatkowych usług, w tym m.in. pakowanie, produkcję lekką; doskonalenie sprawności obsługi klienta i efektywniejsze techniki przeładunku (merge-in-transit, cross-docking); odkrywanie kolejnych rentownych obszarów działalności, takich jak np. logistyka zwrotna.(abstrakt oryginalny)

The idea of value migration explains why logistic firm and logistic sector are changing continuously. There are three possibilities of searching and following the migrating value by the logistic service providers: offering the value-added services (co-packing, co-manufacturing), offering the improved techniques of transshipment, for instance merge in transit, cross docking, or exploring new profitable domains of activity like reverse logistics.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Ala-Risku T., Karkkainen M., Holmstrom J., Evaluating the Applicability of Merge-in-Transit, „International Journal of Logistics Management" 2003, Vol. 14, No. 2.
  2. Baker P., The Role of Inventory and Warehousing, „The International Journal of Logistics Management" 2007, Vol. 18, No. 1.
  3. Gue K.R., Cross-docking. Just-In-Time for Distribution, Lecture Note, Naval Postgraduate School, Monterey 2001.
  4. Hoek R.I. van, Role of Third Party Logistic Services in Customization through Postponement, „International Journal of Service Industry Management", Vol. 11, No. 4.
  5. Outsourcing. From Local to Global, Kogan Page, London and Philadelphia 2007.
  6. Pfohl H.-Ch., Zarządzanie logistyką, funkcje i instrumenty, „Biblioteka Logistyka", Poznań 1998, s. 145.
  7. Rushton A., Walker S., International Logistics and Supply Chain Slywotzky A.J., Morrison D.J., Andelman B., Strefa zysku, PWE, Warszawa 2000.
  8. Slywotzky A.J., Value Migration, Harvard Business School Press, 1996.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-2037
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu