BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Strzębicki Dariusz
Tytuł
Bariery rozwoju e-commerce w agrobiznesie
E-commerce Development in Agribusiness
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2007, T. 9, z. 3, s. 189-193, bibliogr. 8 poz.
Słowa kluczowe
Agrobiznes, Handel elektroniczny, Zagrożenia rozwojowe
Agrobusiness, e-commerce, Development risk
Uwagi
summ.
Abstrakt
Handel elektroniczny, obok wielu korzyści jakie przynosi gospodarce, ograniczony jest wieloma barierami rozwoju. Oprócz barier charakterystycznych dla każdej dziedziny biznesu można wyróżnić też te, które są wyłączne dla agrobiznesu. Autor przedstawił czynniki, które utrudniają rozwój e-commerce w agrobiznesie.

The paper discusses barriers of e-commerce development in agribusiness. There are many factors that make it difficult to develop e-commerce. We can also distinguish some factors characteristic of agribusiness. The factors are connected with specificity of agri-food market and products. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Boehlje M. 2000: Critical dimensions of structural change: policy issues in the changing structure of the food system [http://www.farmfoundation.org/tampa/boehlje.pdf].
  2. Dąbrowski P. 2002: Nowe formy Electronic Data Interchange w zarządzaniu łańcuchem dostaw. Logistyka online. PWE, 76-86.
  3. Goldman S. 2004: B2B: 2B or not 2B? http://www.gs.com/hightech/research.
  4. Kanter M. 2001: The ten deadly mistakes of Wanna Dots. Harvard Business Review, 79 (1), s 93-96.
  5. Lavouras S. 2000: Trading on the Internet. Challenges and Benefits for Buyers. [In:] Proceedings of E-commerce for Agribusiness. London.
  6. Nicolaisen R. 2001: How will agricultural e-markets evolve. Proceedings of the USDA Outlook Forum. Washington, DC, February, 22.
  7. Porter M. 2001: Strategy and the Internet. Harvard Business Review, 79 (2), 64-75.
  8. Zwass V. 1998: Structure and macro level impact of electronic commerce [www.bus.ucf.edu/jcourtney/Ecom-mPPT/zwass .ppt].
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu