BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Baruk Agnieszka Izabela
Tytuł
Wspólne wartości dla pracowników i pracodawców
Values shared by contemporary employees as the base of building the partner relations between employers and employees
Źródło
Problemy Jakości, 2008, nr 10, s. 12-15, bibliogr. 7 poz., summ.
Słowa kluczowe
Wartości i normy etyczne, Pracodawcy, Zachowania pracownika
Value and ethical norms, Employers, Employee behaviours
Uwagi
Zawiera rysunek: [1] Czynniki wpływające na przyznanie pracownikowi nagrody (w %). Zawiera tabelę: [1] Podstawowe przyczyny psychicznego znęcania się nad pracownikami w Wielkiej Brytanii
Abstrakt
W artykule udzielono próby odpowiedzi na pytania jakie wartości są uznawane za najcenniejsze przez współczesnego człowieka niezależnie, czy występuje on w roli aktualnego, czy też potencjalnego pracownika oraz czy wartości te są uznawane w procesie budowania relacji interpersonalnych we współczesnych organizacjach i w jakim zakresie. Przybliżono jakimi wartościami kierują się współcześni pracownicy w Europie. Zwrócono uwagę na to czy wartości podzielane przez pracowników są uwzględniane przez przedstawicieli kadry kierowniczej.

In the paper the problem of values considered as basic ones by contemporary employees was presented. The special attention was paid to necessity of using partner approach to all members of organization, what required keeping the ethic rules by managers and employers. On the base of the results of field and desk researches the authoress showed that in the mentioned scope many anomalies still took place both in Polish and foreign enterprises. For example very often awards were given not for professional effects but as the results of not formal relations connecting employee and manager. This kind of situations caused high financial and nonfinancial costs to enterprises because of lower engagement of employees. Changes of mental approach to treating employees is necessary to solve this problem but one must remember that these changes are the most difficult to realize in practice. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Baruk A., Marketing personalny jako instrument kreowania wizerunku firmy, Difin, Warszawa 2006.
  2. Baruk A., Realizacja założeń marketingu wewnętrznego w opiniach pracowników małych i średnich firm, „Humanizacja Pracy" 2007, nr 3-4.
  3. Jak poprawić zaangażowanie pracowników, „Zarządzanie na Świecie" 2003, nr 6.
  4. Nieudolni tyrani, www.cxo.pl/cgi-bin/print.asp (17.09.2007).
  5. Pracownik w niepewnych czasach, www.cxo.pl/cgi-bin/print.asp (12.11.2007).
  6. Sztuka wyłaniania wodzów, www.cxo.pl/cgi-bin/print.asp (28.09.2007).
  7. Wszystko co najważniejsze dla Europejczyków, wwxv.cxo.pl/cgi-bin/print.asp (14.11.2007).
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-8651
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu