BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Puszkiewicz Artur
Tytuł
Kulisy siły marek internetowych
Źródło
Marketing w Praktyce, 2008, nr 12, s. 72-75
Słowa kluczowe
Model Brand Asset Valuator (BAV), Wartość marki, Strategia marketingowa, Witryny internetowe, Strategia rozwoju
Brand Asset Valuator (BAV), Brand value, Marketing strategy, Internet websites, Development strategy
Uwagi
Zawiera wykresy: [1] Power Grid, [2] Power Grid z filarami Siły i potencjału dla poszczególnych kategorii, [3] Marki „wyróżnialne”, [4] Marki „nawykowe”, [5] Adaptacja internetu w Polsce.
Abstrakt
Autor przywołuje metodologię Brand Asset Valuator, aby analitycznie spojrzeć na siłę i wielkość marki. I tak siła marki wg BAV ma dwa zasadnicze aspekty: pierwszy to tzw. Wyróżnialność, czyli miara stopnia, w jakim dana marka różni się od wszystkich pozostałych, jest unikalna i zarazem spójna. Drugi aspekt siły marki określa adekwatność propozycji marki do oczekiwań i potrzeb konsumentów. Ten aspekt ma odzwierciedlenie we wskaźniku zwanym Zapotrzebowaniem. Autor powołuje się na historię badań BAV, z której wynika, że marki najbardziej wyróżnialne uzyskują największe marże - konsumenci dostrzegają wartość dodaną i są gotowi za nią zapłacić więcej.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu