BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jedlińska Maja
Tytuł
Pozycjonowanie produktu na przykładzie wybranych systemów hotelowych
Product Positioning on the Example of Selected Hotel Systems
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Gospodarka a Środowisko (8), 2008, nr 2 (1202), s. 145-157, bibliogr. 13 poz.
Tytuł własny numeru
Innowacyjność w gospodarce
Słowa kluczowe
Pozycjonowanie produktu, Hotelarstwo, Marketing usług hotelarskich
Product positioning, Hotel industry, Hotel services marketing
Uwagi
summ.
Abstrakt
Na rynku hotelarskim obserwowane są nasilone działania mające na celu zdobycie udziału w rynku, wzrost sprzedaży miejsc noclegowych i usług komplementarnych, poprawę wizerunku, wypracowanie silnej marki. Prowadzą je systemy hotelowe oraz obiekty niezrzeszone. Podstawą sukcesu jest właściwie przeprowadzona segmentacja gości hotelowych, wybór rynków docelowych i pozycjonowanie, czyli marketing typu STP. W opracowaniu skoncentrowano się na trzeciej części tego marketingu, czyli pozycjonowaniu. Wybrano po jednym systemie hotelowym z następujących krajów mających doświadczenia w rozwoju turystyki: z Austrii - Arcotel Hotels & Resorts, z Irlandii - Jurys Doyle Hotel Group, Kanady - Chip Hospitality, Niemiec - Romantik Hotels & Restaurants International, ze Szwajcarii - Mövenpick Hotels & Resorts, z USA - ResortQuest Hawaii, Wielkiej Brytanii - De Vere Group plc, przedstawiając ich rozwiązania w zakresie pozycjonowania oferty. Zbadano systemy hotelowe, które nie zajmują wysokich miejsc na listach rankingowych pisma „Hotels", nie dysponują więc potężnymi zasobami technicznymi, finansowymi, kadrowymi i informacyjnymi. (fragment artykułu)

Hotel systems take advantage of STP marketing in segmenting guests, selecting target markets and positioning their offer. The latter component of STP marketing is quite specific since it is ingrained in the consumer's awareness. This particular element verifies efforts taken up by the company. In order to illustrate activities referring to positioning there were selected solutions applied in seven minor hotel systems originating in countries characterized by significant experience in the field of tourism economy development. Their positioning strategies were presented suggesting the implementation of these concepts in the Polish hotels system by means of imitation positioning application. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. http://gohawaii.about/b/a/1921.50.htm.
  2. http://uk.finance.yahoo.com/q/pr?s=DVR.L.
  3. http.V/www.greatcanadianhotels.com/ENaboutus/default.asp.
  4. http:// www.irishmassachusetts.comAVN_Jurys_F&Cevent_06.htm.
  5. http://www.jurysdoyle.com/about.us.html.
  6. Jedlińska M., Wybrane sieci i łańcuchy hotelowe - istota, charakterystyka, zarządzanie, Prace Naukowe AE we Wrocławiu nr 967, AE, Wrocław 2002.
  7. Jedlińska M., Zastosowanie reguły STP (segmentacja, celowanie, pozycjonowanie) w działających w Polsce przedsiębiorstwach turystycznych, Prace Naukowe AE we Wrocławiu nr 839, AE, Wrocław 1999.
  8. Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i Ska, Warszawa 1994.
  9. Kotler Ph., Odpowiada na pytania na temat marketingu, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2004.
  10. Kowalczyk A., Geografia hotelarstwa, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2001.
  11. Mövenpick Hotels & Resorts Directory 2005.
  12. Przybyłowski K., Hartley S.W., Kenn R.A., Rudelius W., Marketing. Pierwsza polska edycja, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1998.
  13. Romantik Hotel & Restaurant Guide 2005.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
1732-0690
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu