BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Gorzelany-Dziadkowiec Magdalena (Wydział Ekonomii i Stosunków Międzynarodowych)
Tytuł
Determinanty wyboru strategii konkurowania w organizacji
Determinants of Selecting a Competitive Strategy in an Organisation
Źródło
Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, 2007, nr 766, s. 27-44, bibliogr. 26 poz.
Słowa kluczowe
Konkurencyjność przedsiębiorstwa, Strategia konkurencji, Zarządzanie strategiczne
Enterprise competitiveness, Competition strategy, Strategic management
Uwagi
summ.
Abstrakt
Przeanalizowano istotę formułowania strategii oraz wyjaśniono pojecie konkurencyjności przedsiębiorstw. Przedstawiono sposób i zakres wpływu pozycji konkurencyjnej dla wyboru strategii działania przedsiębiorstw.

The aim of the article is to show how modern enterprises choose competitive strategies and how those strategies function. First, the author focuses on the issue of developing enterprise competitiveness. She describes the concepts of: competition, competitiveness, competitive potential, competitive advantage, competitive instruments, and competitive position. Next, the author discusses the correlation between achieved competitive position and competitive strategy. Of prime significance here is the process of adjusting key factors of success to the process of managing an organization. The problems related to these issues are significant both for academic and practical reasons. What is important here is to make managers and owners aware of the significance of company competitiveness. When undertaking an analysis of the current state, both internal potential and the impact of the external environment should be considered.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
dostęp tylko z terenu Kampusu UEK
Bibliografia
Pokaż
  1. Ansoff H.L, Zarządzanie strategiczne, PWE, Warszawa 1985.
  2. Bieliński J., Konkurencyjność przedsiębiorstw w świetle strategii lizbońskiej, CeDeWu.pl, Warszawa 2005.
  3. Bratnicki M., Kompetencje przedsiębiorstwa, Placet, Warszawa 2000.
  4. Cole G.A., Strategie Management - Theory and Practice, DP Publications Ltd Aldine Place, London 1994.
  5. Coyne K.P., Dye R., The Competitive Dynamics of Network- Based Businesses, HBR, 1998, nr 1.
  6. Drucker P., Zarządzanie w czasach burzliwych. Nowe wyzwania — nowe horyzonty, Wydawnictwo Nowoczesność, Warszawa 1995.
  7. Faulkner D., Bosman C., Strategie konkurencji, Felberg SJA, Warszawa 1996.
  8. Fryzeł B., Metody osiągania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw, EiOP, 2002, nr 6.
  9. Glabiszewski W., Kształtowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa, „EiOP” 2004, nr 4.
  10. Godziszewski B., Zasobowe uwarunkowania strategii przedsiębiorstwa, UMK, Toruń 2001.
  11. Hamel G., Prahalad C.K., Przewaga konkurencyjna jutra, Business Press, Warszawa 1999.
  12. Hamel G., Prahalad C.K., Strategy as Stretch and Leverage, HBR, 1993, nr 4.
  13. Jagasa J., Produktywność, konkurencyjność, integracja, Uniwersytet Opolski, Opole 1999, t. XI.
  14. Jelonek D., Przewaga konkurencyjna e-przedsiębiorstwa, EiOP, 2003, nr 3.
  15. Kokocińska M., Źródła konkurencyjności przedsiębiorstw i instytucji w warunkach globalizacji rynków, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań 2003.
  16. Low J., Kalafut P.C., Niematerialna wartość firmy, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.
  17. Machaczka J., Podstawy zarządzania, Wydawnictwo AE w Krakowie, Kraków 1999.
  18. Matwiejczuk W., Pawluczuk E., Konkurencyjność przedsiębiorstw budowlanych, EiOP, 2002, nr 12.
  19. Penc J., Zarządzanie dla przyszłości, Profesjonalna Szkoła Biznesu, Kraków 1998.
  20. Penc J., Zarządzanie w warunkach globalizacji, Difin, Warszawa 2003.
  21. Pierścionek Z., Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2003.
  22. Rappaport A., CFOs and Strategists: Forming a Common Framework, HBR, 1992, nr 3.
  23. Stankiewicz M.J., Konkurencyjność przedsiębiorstwa — budowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji, TNOiK, Toruń 2002.
  24. Strategor, Zarządzanie firmą. Strategie, struktury, decyzje, tożsamość, PWE, Warszawa 1995
  25. Thompson A.A., Strickland III A.J., Strategie Managment. Concept and Cases, R.D. Irwin, Homewood, IL-Boston, MA, 1990.
  26. Yoffie D.B., Kwak M., Strategia judo -jak obrócić silne strony konkurentów na swoją korzyść, Helion, Gliwice 2005.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1898-6447
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu