BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Pitrus Elżbieta
Tytuł
Internet w polskiej turystyce
The Internet in the Polish Tourism Sector
Źródło
Prace Geograficzne / Instytut Geografii i Gospodarki Przestrzennej Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2007, z. 117, s. 277-287, bibliogr. 10 poz.
Słowa kluczowe
Turystyka, Internet, Biznes elektroniczny, Handel elektroniczny, Komputeryzacja usług turystycznych
Tourism, Internet, e-business, e-commerce, Computerization of tourist services
Uwagi
summ.
Abstrakt
W Polsce wdrażanie systemów teleinformatycznych spotyka się z dużym zainteresowaniem zarówno branży turystycznej, jak i całego społeczeństwa, czego dowodem jest stale rosnący udział indywidualnych i instytucjonalnych użytkowników Internetu. Artykuł prezentuje zagadnienia społeczeństwa informatycznego, turystyki wirtualnej oraz procesów e-business i e-commerce w polskim sektorze turystycznym w okresie 1993-2004. (abstrakt oryginalny)

Tourism is one of the most innovative and the most quickly developing online markets in the world. In Poland, the introduction of virtual systems is received with great interest by both the tourism sector and the individual users. The rapidly growing online market provides proof thereof. This article deals with the question of virtual society, virtual tourism, e-business, and e-commerce processes within the Polish tourism branch. (short original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Biuletyn Prasowy POT, 2003, 59, Warszawa.
  2. Electronic Business in Tourism, 2004, Sector Report: No. 07-1, The European Business Market Watch, Copenhagen/Brussels.
  3. Internetowe wakacje, 2004, Tur-Info.pl - Serwis Informacyjny Branży Turystycznej, www.tur-info.pl.
  4. IT Spending: Comparative Forecasts and Trends in Technology Spending, 2005, www.emarketer.com.
  5. Krupa J., Gwóźdź M., Komeda D., 2002, Wykorzystanie internetu w turystyce, Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania, Rzeszów.
  6. Profil polskich internautów, 2003, Pentor, Warszawa.
  7. Projekt strategii rozwoju turystyki na lata 2007-2013, 2005, Ministerstwo Gospodarki i Pracy, Warszawa.
  8. Rynek biur podróży w Polsce, 2003, Instytut Turystyki, Warszawa.
  9. Turystyka w internecie, 2005, Gemius S. A., Warszawa.
  10. Użytkownicy usług internetowych w Polsce, 2004, Ipsos, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1644-3586
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu