BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Zaremba Marcin
Tytuł
Wymiana danych pomiędzy średnimi przedsiębiorstwami a ich kontrahentami
Research on business data exchange practices amongst middle size companies
Źródło
Gospodarka Materiałowa i Logistyka, 2009, nr 1, s. 9-17
Słowa kluczowe
Partner handlowy, Stosunki handlowe, Współpraca przedsiębiorstw, Konkurencja rynkowa, Badania ankietowe
Business partners, Trade relations, Enterprises cooperation, Market competition, Questionnaire survey
Kraj/Region
Województwo mazowieckie
Mazowieckie Voivodeship
Abstrakt
Artykuł zawiera rozważania autora oparte na wynikach przeprowadzonych przez niego badań. Miały one na celu ustalenie, jak wiele średniej wielkości mazowieckich firm decyduje się na intensywną wymianę danych biznesowych z kooperantami w obszarach prognozowania popytu oraz planowania i realizacji zamówień, a także rozpoznanie, które z dobrych praktyk współpracy i narzędzi wymiany danych znajdują uznanie wśród mazowieckich przedsiębiorstw. Na podstawie pozyskanego materiału badawczego autor wskazuje przyczyny wyborów inwestycyjnych dokonywanych przez przedsiębiorstwa. Badanie przeprowadzono metodą wywiadów bezpośrednich z menedżerami firm mających swoje siedziby lub filie na terenie województwa mazowieckiego.(abstrakt oryginalny)

This paper presents deliberations based on findings from a poll research directed by the author from September till November, 2008. The main aim of the research was to detect usage popularity of selected data exchange collaborative practices in the field of supply and demand management amongst Mazovian middle size companies. Recognition of scope of usage of advanced data exchange solutions was a major task. Its consecutive goal was to detect factors influencing implementation decisions on collaborative practices and communication standards. Polling data were gathered from 50 middle size Mazovian companies through direct interviews with their managers. Polling data showed that only 18% of the 50 firms were collaborating with their suppliers or customers in a scope exceeding invoicing and orders handling and execution. Popularity of EDI or XML business messages exchange was slightly lower - 14% of the polled companies.(abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Burry S., EDI tradycyjne kontra internetowe, http://www.msipolska.pl/systemy_it_od"ajo_z06.php4?art=690, 10-2008.
  2. Dąbrowski P., Nowe formy Electronic Data Interchange w zarządzaniu łańcuchem dostaw, w: Logistyka on-line. Zarządzanie łańcuchem dostaw w dobie gospodarki elektronicznej, PWE, Warszawa 2002.
  3. Jilovec N., EDI, UCCnet & RFID. 29th Street Press, 2004, s. 48-56.
  4. Wojtachnik R., Elektroniczna wymiana dokumentów. Handel, usługi, logistyka, finanse, MIKOM, Warszawa 2004.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-2037
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu