BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Gołębicka Anna, Musioł Maciej
Tytuł
Miasto jako marka
Źródło
Marketing w Praktyce, 2009, nr 1, s. 66-70
Słowa kluczowe
Wizerunek miasta, Promocja miasta, Tożsamość miasta, Strategia marketingowa
City image, City promotion, Identity of the city, Marketing strategy
Abstrakt
Według autorów człowiek i marka mają osobowość, a miasto jako marka ma klimat, miasto jako marka to fizyczny produkt, który składa się z budowli, ulic, mieszkańców, gości, historii, zwyczajów itd. Wszystkie elementy tworzą unikalną mieszankę, identyfikowalną i określoną nazwą typu Kraków czy Zakopane. Autorzy twierdzą, że do fizycznego miksu (użytkownicy, kategoria i wyróżniki fizyczne) dochodzą jeszcze inne elementy pozafizyczne, które budują wyjątkowość. Będą nimi okoliczności użycia („mieszkam tu", „jestem na wakacjach", „przyjeżdżam w interesach"), korzyści fizyczne i emocjonalne (dlaczego warto tu mieszkać, inwestować wypoczywać), atmosfera. Według autorów chodzi o to, by z tego miksu wybrać to coś, co pozwoli odróżnić daną markę od innych.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu