BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Łopaciński Karol
Tytuł
Technologie informatyczne wspomagające strategię efektywnej obsługi klienta w łańcuchu dostaw
Information Technologies Supporting the Efficient Consumer Response Strategy in the Supply Chain
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Informatyka Ekonomiczna (10), 2007, nr 1150, s. 128-137, bibliogr. 15 poz.
Tytuł własny numeru
Seminarium międzykatedralne "Systemy informacyjne w zarządzaniu" zorganizowane z okazji jubileuszu 40-lecia pracy naukowej prof. zw. dra hab. Adama Nowickiego
Słowa kluczowe
Technologia informacyjna, Efektywna obsługa klienta, System automatycznej identyfikacji, Pieniądz elektroniczny, Elektroniczna Wymiana Danych
Information Technology (IT), Efficient Consumer Response (ECR), Automatic identification systems (AIS), Electronic money, Electronic Data Interchange (EDI)
Uwagi
summ.
Abstrakt
Scharakteryzowano istotę strategii efektywnej obsługi klienta (Efficient Consumer Response - ECR), która polega na zaspokojeniu potrzeb i oczekiwań nabywców przy jednoczesnym obniżeniu kosztów działań. Przedstawiono technologie informatyczne wspomagające ECR, do których można zaliczyć: automatyczną identyfikację (AI), elektroniczną wymianę danych (EDI) oraz elektroniczny transfer płatności (EFT).

The ECR ("Efficient Consumer Response") movement effectively began in the mid-nineties and was characterised by the emergence of new principles of collaborative management along the supply chain. It was understood that companies can serve consumers better, faster and at less cost by working together with trading partners. Cooperation of the participants of the supply chain according to the ECR concept is based on the mutual communication and permanent flow of actual and complete information. It is possible because all cooperating firms use modern IT solutions such as: AI (Automatic Identification), EDI (Electronic Data Interchange) or EFT (Electronic Funds Transfer). (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Baraniecka A., ECR-Efficient Consumer Response. Łańcuch dostaw zorientowany na klienta. Biblioteka Logistyka, Poznań 2004.
  2. Blaik P., Logistyka. Koncepcja zintegrowanego zarządzania przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa 2001.
  3. Gołembska E., Kompendium wiedzy o logistyce, Warszawa-Poznań 1999.
  4. Grandys A., Drogi bankowości internetowej, CIO 2/2005, http://www.idg.pl/artykuly/46517.html, 2005.
  5. Hałas E., Swarcewicz R., Zastosowanie kodów kreskowych, [w:] Kody kreskowe, ILiM, Poznań 2002.
  6. http://www.ecr.pl/.
  7. http://www.ecrnet.org.
  8. http://kody-kreskowe.dlawas.com/.
  9. http://www.fmi.org/media/bg/ecrl.htm.
  10. http://www.gemini.lodz.pl/Produkty/SAI/Kody.aspx.
  11. http://www.globalscorecard.net/getting_started/introduction.asp.
  12. http://www.gmabrands.com/industryaffai rs/docs/whitepaper.cfm?DocID=360&.
  13. Kuglin F.A., Customer-Centered Supply Chain Management. A Link-By-Link Guide, AMACOM, New York 1998.
  14. Muszyński J., Borek J.R., Systemy RFID w przedsiębiorstwie, NetWorld, wrzesień 2006, http://www.idg.pl/artykuly/52554.html, 2006.
  15. Pokusa T., Istota i podstawy infopartneringu w strategii ECR, "Logistyka" 2000.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1507-3858
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu