BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Krawiec Piotr
Tytuł
Marketing w modelu "płać za sukces"
Źródło
Marketing w Praktyce, 2009, nr 2, s. 14-17
Słowa kluczowe
Reklama w internecie, Efektywność reklamy, Kampanie reklamowe, Kontrola marketingowa
Internet advertising, Advertising efficiency, Advertising campaign, Marketing control
Abstrakt
Autor tłumaczy, że powszechnie stosowanym sposobem rozliczania reklamy w Polsce jest model „płać za emisję", bez względu na to, z jakim medium mamy do czynienia. Ten tzw. model emisyjny, w internecie określany mianem CPM (Cost per Mille - koszt za tysiąc odsłon), choć generalnie obowiązuje w mediach, jest zdaniem autora bardzo mało korzystny dla reklamodawców - szczególnie tych zabiegających o efekty sprzedażowe, ponieważ firmy, wydając miliony złotych na kampanie reklamowe, kupują jedynie mglistą obietnicę zwiększenia sprzedaży, nie mogąc z góry ocenić skuteczności swoich działań. W Polsce żadne medium nie gwarantuje efektów realizowanych kampanii marketinowych. Autor pokazuje, że kilka lat temu w USA i Europie Zachodniej zaczęto realizować w internecie pierwsze kampanie rozliczane w modelu efektywnościowym - CPA (Cost per Ac-tion), inaczej mówiąc – „płać za sukces,” za efekt. Model ten zakłada, że reklamodawca rozlicza się z medium tylko za konkretną akcję - płaci za rezultaty swoich działań promocyjnych, a więc np. za sprzedaż, rejestrację czy też wypełnienie formularza. Natomiast firma obsługująca cały proces otrzymuje tylko wynagrodzenie prowizyjne, uzależnione od wyników sprzedażowych.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu