BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wieczorek Łukasz
Tytuł
Polemiki i sprostowania w mediach
Źródło
Marketing w Praktyce, 2009, nr 2, s. 28-30, bibliogr. 3 poz.
Słowa kluczowe
Środki masowego przekazu, Zarządzanie informacją, Komunikowanie skuteczne, Strategia komunikowania
Mass media, Information management, Effective communication, Communication strategy
Abstrakt
Autor jest przekonany, że w dobie ekonomizacji medialnej i zalewu informacjami o manipulację nietrudno, dlatego konieczna jest ochrona jednostki przed taką informacją, która naruszając dobra osobiste może doprowadzić nawet do zniszczenia życia osobistego. Zdaniem autora instytucja sprostowania i odpowiedzi, w praktyce traktowana przez media z dystansem, odgrywa rolę pośrednika między prasą a opinią publiczną. Pozwala jednostce na szybkie dotarcie do tej samej grupy osób, która zwykle jest pod wrażeniem nieprawdziwej, inkryminującej wiadomości. Zniesławienie i inne naruszenie dóbr osobistych, wywołane manipulacją lub błędem, może być w rezultacie skutecznie naprawione.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. S. Dmowski, S. Rudnicki, Komentarz do kodeksu cywilnego. Ks. l - część ogólna, Warszawa 2003.
  2. I. Dobosz, Sprostowania w mass mediach [w:] Prawo mediów, pod red. J. Barty, R. Markiewłcza, A. Matlaka, Warszawa 2008.
  3. B. Kosmus, Sprostowanie i odpowiedź prasowa, Warszawa 2006.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu