BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Klimek Sabina
Tytuł
Przedsiębiorczość kobiet
Women's Entrepreneurship
Źródło
Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, 2009, nr 1, s. 23-32, bibliogr. 39 poz.
Economics and Organization of Enterprise
Słowa kluczowe
Teorie zarządzania, Przedsiębiorstwo, Przedsiębiorczość, Kobieta w biznesie, Aktywność zawodowa kobiet
Management theories, Enterprises, Entrepreneurship, Women in business, Female economic activity
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W artykule przedstawiono rozwój systemów zarządzania w polskich przedsiębiorstwach – od zarządzania przez jakość (TQM) do docelowego stadium organizacji inteligentnej (LO) i zarządzania opartego na wiedzy. (abstrakt oryginalny)

Research on entrepreneurship among women is still a field for new findings. The number of women entrepreneurs is continuously growing and becoming very important for the development of many countries. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. L. Babaeva, A. Chirikova, Women in business, Russian Social Science Review 1997, 38(3), s. 81-92.
  2. J. Bell, E. McClelland, J. Swail, P. Ibbotson, Following the pathway of female entrepreneurs: A six country investigation, International Journal of Entrepreneurial Behaviour and Research 2005, 11(2), s. 84-107.
  3. C. Brindley, Barriers to women achieving their entrepreneurial potential, International Journal of Entrepreneurial Behaviour and Research 2005, 11(2), s. 144-161.
  4. C. G. Brush, Research of women business owners: past trends, a new perspective, future directions, Entrepreneurship Theory and Practice 1992, 16, s. 5-30.
  5. H. Buttner, D. Moore, Women's organizational exodus to entrepreneurship: self-reported motivations and correlates with success, Journal of Small Business Management 1997, 35(1), s. 34-47.
  6. J. W. Carland, F. Hoy, W. R. Boulton, J. A. C. Carland, Differentiating entrepreneurs from small business owners: a conceptualization, Academy of Management Review 1984, 9(2), s. 354-359.
  7. S. Carter, T. Cannon, Women as Entrepreneurs, Academic Press, London 1992.
  8. N. Carter, Entrepreneurial processes and outcomes: the influence of gender, [w:] P. Reynolds, S. White (red.), Economic Growth, Men, Women and Minorities, CT: Quorum Books, Westport 1997.
  9. S. Carter, P. Rosa, The financing of male-and female-owned businesses, Entrepreneurship and Regional Development 1998, 10(3), s. 225-241.
  10. S. Carter (2000a), Improving the numbers and performance of women-owned businesses: some implications for training and advisory services, Education + Training 2000, 42(4/5), s. 326-334.
  11. S. Carter (2000b), Gender and enterprise, [w:] S. Carter, D. Jones-Evans (red.), Enterprise and Small Business: Principles, Practice and Policy, FT Prentice Hall, London 2000.
  12. S. Catley, R. T. Hamilton, Small business development and gender of owner, Journal of Management Development 1998, 17(1), s. 75-82.
  13. P. Clark, A. Kays, Enabling Entrepreneurship: Micro enterprise development in the United States, Baseline year report of the Self-Employment Learning Project, The Aspen Institute, Washington, DC 1995.
  14. J. E. Cliff, Does one size fit all? Exploring the relationship between attitudes toward growth, gender, and business size, Journal of Business Venturing 1998, 13, s. 523-542.
  15. P. Collerette, P. Aubry, Socio-economic evolution of women business owners in Quebec, Journal of Business Ethics 1990, 9(4 and 5), s. 417-422.
  16. R. Crompton, Women's employment and state policies, innovation: The European Journal of Social Sciences 1998, 11(2), s. 129-147.
  17. M. Fay, L. Williams, Gender bias and the availability of business loans, Journal of Business Venturing 1993, 8(4), s. 363-374.
  18. E. Fischer, A. R. Reuber, L. Dyke, A theoretical overview and extension of research on sex, gender, and entrepreneurship, Journal of Business Venturing 1993, 8(2), s. 151-168.
  19. P. Furu, K. E. Sveiby, S. Salojarvi, Knowledge Management and Growth in Finnish SMEs, Journal of Knowledge Management 2005, 9(2), s. 103-122.
  20. Global Entrepreneurship Monitor, Total Entrepreneurial Activity by Country by Gender: Global Entrepreneurship Monitor Executive Report 2002, dostępne: www.entreworld.org/GEM2002 (16 czerwca 2005).
  21. R. Goffee, R. Scase, Women in Charge: The Experiences of F e m ale Entrepreneurs, Macmillan, London 1985.
  22. M. Goold, The growth imperative, Long Range Planning 1996, 32(1), s. 127-129.
  23. Główny Urząd Statystyczny, Gospodarcza Aktywność Polskiej Populacji, Informacje Statystyczne i Badania, 4 kwartał 2002 roku, Warszawa 2003.
  24. R. D. Hisrich, C. Brush, The women entrepreneur: management skills and business problems, Journal of Small Business Management 1984, 22(1), s. 30-37.
  25. S. E. Jalbert, Women entrepreneurs in the global economy, 2000, http://www.cipe.org/pdf/ programs/women/jalbert.pdf (13 czerwca 2005).
  26. M. B. Low, The adolescence of entrepreneurship research: specification of purpose, Entrepreneurship Theory and Practice 2001, 25(4), s. 17-25.
  27. S. Marlow, A. Strange, Female entrepreneurs: success by whose standards?, [w:] M. Tanton (red.), Women in Management a Developing Presence, Routledge, London 1994.
  28. R. McKay, Women entrepreneurs: moving beyond family and flexibility, International Journal of Entrepreneurial Behaviour & Research 2001, 7(4), s. 148-165.
  29. B. Orser, E. Fischer, R. Reuber, S. Hooper, A. Riding (1999), Beyond Borders: Canadian Business Women in International Trade, Royal Bank of Canada, Ottawa, http://198.103.104.42/ businesswomen/beyond_borders/report-e.pdf (5 listopada 2005).
  30. M. Orhan, D. Scott, Why women enter into entrepreneurship: an explorative model, Women in Management Review 2001, 16(5), s. 232-247.
  31. O. Sacirbey, German women create their jobs by starting their own businesses, Christian Science Monitor 1998, 90(74), s. 7.
  32. S. Shane, S. Venkataraman, The promise of entrepreneurship as a field of research, Academy of Management Review 2000, 25(1), s. 217-226.
  33. M. J. K. Stanworth, J. Curran, Growth and the smaller firm - an alternative view, Journal of Management Studies 1976, May, s. 95-110.
  34. L. Stevenson, Against all odds: the entrepreneurship of women, Journal of Small Business Management 1986, 24(4), s. 30-36.
  35. D. J. Storey, Understanding the Small Business Sector, Routledge, London 1994.
  36. D. S. Watkins, J. Watkins, The female/e entrepreneur: her background and determinants of business choice: some British data, International Small Business Journal 1984, 2(4), s. 21-31.
  37. M. Welsh, The Corporate Enigma: Women Business Owners in New Zealand, GP Books, Wellington 1988.
  38. P. Westhead, Comparing the performance of male and female-controlled businesses, Journal of Small Business and Enterprises Development 2003, 10(2), s. 221-224.
  39. E. Wojahn, Why women's business does not turn heads, Business Review Weekly 1986, 6(11), s. 16-19.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0860-6846
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu