BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jaworski Jacek
Tytuł
Value Based Management w małym przedsiębiorstwie
Źródło
Przegląd Organizacji, 2009, nr 3, s. 32-35
Słowa kluczowe
Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, Małe i średnie przedsiębiorstwa, Wartość przedsiębiorstwa
Value Based Management (VBM), Small business, Enterprise value
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule omówiono uwarunkowania funkcjonowania koncepcji zarządzania „przez wartość” w małym przedsiębiorstwie. Scharakteryzowano pojęcie wartości małego przedsiębiorstwa, zdefiniowano główne jej nośniki, a także ograniczenia. Zaprezentowano również koncepcję pomiaru wartości małego przedsiębiorstwa oraz strukturę systemu VBM w zarządzaniu małą firmą. (abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. M. BEDNARCZYK, Polskie firmy rodzinne w XXI wieku, w: Przedsiębiorczość i rozwój małych i średnich przedsiębiorstw w XXI wieku, (red.) B. PIASECKI, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2002, s. 62.
  2. E.F. BRIGHAM, Podstawy zarządzania finansami, t. II, PWE, Warszawa 1996, s. 40.
  3. B. CEGŁOWSKI, Nośniki wartości małych i średnich przedsiębiorstw w warunkach polskich, w: Nowe tendencje w zarządzaniu wartością przedsiębiorstwa, (red.) E. URBAŃCZYK, Szczecin 2003, s. 673.
  4. A. JAKI, Wycena przedsiębiorstwa. Pomiar i ocena wartości, Zakamycze, Kraków 2000, s. 28.
  5. J. JAWORSKI, Zarządzanie wartością małego przedsiębiorstwa w Polsce w teorii i praktyce, w: Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa a alokacja kapitału, (red.) J. BIELIŃSKI, CeDeWu, Warszawa 2004, s. 238.
  6. A. RAPPAPORT, Wartość dla akcjonariuszy. Poradnik menedżera i inwestora, WIG-Press, Warszawa 1999, s. 46.
  7. S.A. ROSS, R.W. WESTERFIELD, B.D. JORDAN, Finanse przedsiębiorstwa, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1999, s. 26.
  8. A. SMITH, Bogactwo narodów, t. I, PWN, Warszawa 1954, s. 37.
  9. D. STOKES, Small Business Management, BPC Hazell, Londyn 1995, s. 167.
  10. Zarządzanie wartością firmy, (red.) A. HERMAN, A. SZABLEWSKI, POLTEXT, Warszawa 1999, s. 163.
  11. D. ZARZECKI, Metody wyceny przedsiębiorstw, Fundacja Rozwoju Rachunkowości w Polsce, Warszawa 1999, s. 58.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-7221
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu