BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Hajdas Monika
Tytuł
Co czeka marki luksusowe?
Źródło
Marketing w Praktyce, 2009, nr 3, s. 78-80, bibliogr. 2 poz.
Słowa kluczowe
Percepcja produktu, Marka produktu, Komunikowanie marketingowe, Strategia produktu, Dobra luksusowe
Product perception, Product brand, Marketing communication, Product strategy, Luxury goods
Abstrakt
Według autorki zmiana percepcji luksusu odbywa się na pograniczu trendów demograficznych, społecznych i kulturowych i stanowi sygnał dla producentów dóbr luksusowych, aby dobrze przyjrzeli się pozycjonowaniu i komunikacji swoich marek. Autorka zauważa, że kiedy dana marka, chcąc wykorzystać trend demokratyzacji luksusu, stanie się powszechna - bezpowrotnie straci swój czar, a szansę, by stać się na powrót marką prawdziwie ekskluzywną, będą niewielkie. Z drugiej zaś strony kolejne trendy stanowią szansę rynkową na wzrost sprzedaży. Zdaniem autorki jednym z rozwiązań tego dylematu w przypadku marki luksusowej może być strategia submarek, kierowanych do mniej zamożnych nabywców, bez utraty prestiżu marki głównej.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. www.davidreport.com
  2. www.wwf.org.uk
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu