BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Strużyna Janusz, Ingram Tomasz, Majowska Magdalena
Tytuł
Relations between Customers, Employees, and the Human Resource Management Department: The Evolutionary Approach
Relacje pomiędzy klientami, pracownikami i departamentem zarządzania zasobami ludzkimi: podejście ewolucyjne
Źródło
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, 2009, nr 2, s. 67-85, bibliogr. 25 poz.
Słowa kluczowe
Zarządzanie zasobami ludzkimi, Innowacyjność przedsiębiorstw, Organizacja biznesu, Organizacja innowacyjna
Human Resources Management (HRM), Enterprise innovation, Business management, Innovative organization
Abstrakt
Dwudziesty wiek postrzegany jest jako złota era zarządzania zasobami ludzkimi. Rosnące zainteresowanie tą problematyką może być przypisane postrzeganiu istotnej roli ZZL w tworzeniu organizacyjnego dobrobytu. W tym świetle zasadnym jest traktować ZZL jako facylitator zmian biznesowych opartych na zasobach niematerialnych. Artykuł niniejszy ma dwa podstawowe cele. Po pierwsze, zamierzeniem naszym jest identyfikacja i weryfikacja metody pozwalającej oceniać nowość w obszarze ZZL w organizacji. Po drugie, zmierzamy do oceny wpływu nowości zmian w obszarze ZZL na samą organizację i jej kontekst. (abstrakt oryginalny)

The twentieth century is considered the golden age of human resource management. Growing interest in this field can be attributed to a perception of the importance of HRM in creating organizational well–being. In this light, there is justification in treating HRM as a facilitator of business change based on intangible resources. This paper has two main objectives. First, it is intended to identify and verify methods allowing HRM novelty assessment within the organization. Second, the paper aims at assessing the impact of change novelty in HRM on the organization itself and its broader context. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Aldrich H. E. (2007), Organizations and Environments, Stanford University Press, Stanford.
  2. Alvarez S. A. and Barney J. B. (2001), "How Entrepreneurial Firms Can Benefit from Alliances with Large Partners," The Academy of Management Executive, Vol. 15, Issue No. 1, pp. 139-148.
  3. Baron D. (2006), "Evolutionary Theory," in D. O. Faulkner and A. Campbell (Editors), Strategy. A Strategy Overview and Competitive Strategy, Oxford University Press, New York.
  4. Beatty R. W. and Schneier C. E. (1997), "New HR Roles to Impact Organizational Performance: From Partners," Human Resource Management, Vol. 16, No. 1, pp. 29-37.
  5. Camuffo A. and Volpato, G. (1995), "The Labor Relations Heritage and Lean Manufacturing at Fiat," International journal of Human Resource Management, Vol. 6, Issue No. 4, pp. 795-824.
  6. Conner K. and Prahalad C. K. (1996), "A Resource-Based Theory of the Firm: Knowledge versus Opportunism," Organization Science, Vol. 7, pp. 477-492.
  7. Dawkins R. (1976), Samolubny gen [The selfish gene], Prószyński i S-ka, Warsaw, 2007 (Polish edition).
  8. Dawkins R. (1982), Fenotyp rozszerzony [The extended phenotype], Prószyński i S-ka, Warsaw, 2003 (Polish edition).
  9. Dosi G. and Winter S. G. (2003), "Interpretation evolutionniste du changement économique. Une étude comparative," Revue économique, No. 54.
  10. Durand R. (2006), Organizational Evolution and Strategic Management, Sage Publication, London.
  11. Hodgson G. M. (2003), "The Mystery of the Routine: The Darwinian Destiny of an Evolutionary Theory of Economic Change," Revue économique, No. 54.
  12. Kaufman B. E. (1999), "Evolution and Current Status of University HR Programs," Human Resource Management, Vol. 38, Issue No.. 2, pp. 103-110.
  13. Laurie D. L. (2007), 'Aligning HR to the CEO Growth Agenda," Human Resource Planning, Vol. 30, Issue No. 4, pp. 25-33.
  14. Narduzzo A., Rocco E., and Warglien M. (2000), "Talking about Routines in the Field: The Emergence of Organizational Capabilities in a New Cellular Phone Network Company," in G. Dosi, R. R. Nelson, and S. G. Winter (Editors), The Nature and Dynamics of Organizational Capabilities, Oxford University Press, New York.
  15. Nelson B .R. and Winter S. G. (1982), An Evolutionary Theory of Economic Change, Harvard University Press, Cambridge.
  16. Nelson B. R. and Winter S. G. (2002), "Evolutionary Theorizing in Economics," journal of Economic Perspectives, Vol. 16, Issue No. 2, pp. 23-46.
  17. Nöda T. and Collis D. J. (2001), "The Evolution of Intra-industry Firm Heterogeneity: Insights from a Process Study," Academy of Management Journal, Vol. 44, Issue No. 4, pp. 897-925.
  18. Pentland B. T. and Rueter H. H. (1994), "Organizational Routines as Grammars of Action," Administrative Science Quarterly, Vol. 39, Issue No. 3, pp. 484-510.
  19. Sidney, Jr. G. (1995), "Four Rs of Profitability: Rents, Resources, Routines, and Replication," in C. Montgomery (Editor), Resource-Based and Evolutionary Theories of the Firm: Towards a Synthesis, Kluwer, Boston.
  20. Theyel G. (2001), Customer and Supplier Relations for Environmental Performance, Greiner Management International, No. 35, pp. 61-65.
  21. Ulrich D., Losey M. R., and Lake G. (1997), "Respect History, Create a Future," in D. Ulrich, M. R. Losey, and G. Lake (Editors), Tomorrow's HR Management, Wiley & Sons, New York.
  22. Van De Ven A. H. and Poole M. S. (1995), "Explaining Development and Change in Organizations," Academy of Management Journal, Vol. 20, pp. 510-540.
  23. Vickers M. (2007), "HR Growing Pains: Getting from Awkward to Accomplished," Human Resource Planning, Vol. 30, Issue No. 4. pp. 20-25.
  24. Vosburgh R. M. (2007), "The Evolution of HR: Developing HR as an Internal Consulting Organization," Human Resource Planning, Vol. 30, Issue No. 3, p. 11.
  25. Winter S. G. (2005), "Developing Evolutionary Theory for Economics and Management," in K. G. Smith and M. A. Hitt (Editors), Great Minds in Management, Oxford University Press, New York.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1641-0874
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu