BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kożuch Barbara, Kożuch Antoni
Tytuł
Współdziałanie jako instrument podnoszenia konkurencyjności przedsiębiorstw
Collaboration as an Instrument of Increasing Company's Competitiveness
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2008, T. 10, z. 1, s. 196-201, tab., bibliogr. 15 poz.
Słowa kluczowe
Współpraca przedsiębiorstw, Konkurencyjność przedsiębiorstwa, Przewaga konkurencyjna
Enterprises cooperation, Enterprise competitiveness, Competitive advantage
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem autorek było przedstawienie istoty konkurencyjności współczesnych przedsiębiorstw na gruncie teorii organizacji, przy wykorzystaniu koncepcji współdziałania międzyorgnizacyjnego, przewagi konkurencyjnej oraz społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw (SOP).

In the paper is made an attempt to provide analyses of theoretical fundamentals and principles of cross-organisational collaboration, collaborative advantage, and also of corporate social responsibility. It allows to know the essence of this notion in the context of increasing company's competitive advantage. Investigations show that organisational collaboration is becoming a universal instrument of pro-ethical management oriented to harmonisation of company 's goals and objectives with justified expectations of external and internal stakeholders. It creates conducive circumstances to increasing competitive advantage of modern companies. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Cheah H-B., Cheah M. 2003: Doing the right thing: incorporating the ethical imperative into the sustainable development process. [W:] Corruption and Governance in Asia, Kidd J.B., Richter H.J. (red.). Palgrave -Macmillan, London, 225-229.
  2. Gray B. 1996: Cross-sectoral partners: collaborative alliances among businesses, government and communities. [W:] Creative Collaborative Advantage, Huxham C. (ed.). Sage Publications, London.
  3. Haus B. 2002: Konkurencja i formy współdziałania przedsiębiorstw. [W:] Przedsiębiorstwo kooperujące, Oworzecki Z. (red.). Euro Expert Grupa Doradcza Sp. z o.o., Warszawa, 19-20.
  4. Himmelman A.T. 1996: On the theory and practice of transformational collaboration: from social service to social justice. [W:] Creative Collaborative Advantage. Iluxham C. (ed.). Sage Publications, London, 26-28.
  5. Hilt M.A., Ireland R.D., Hoskissun R.K. 1995: Strategic Management: Competitiveness and Globalization Concepts. West Publishing Co. Minneapolis/St. Paul, 20-21.
  6. Kaczmarek B. 2000: Współdziałanie przedsiębiorstw w gospodarce rynkowej. Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, 27-39.
  7. Kożuch B. 2008: Nauka o organizacji. Wyd. Placet, Warszawa, 207-217.
  8. Lank E. 2007: Collaborative Advantage. Palgrave Macmillan, London.
  9. Lichtarski J. (red.) 1992: Współdziałanie gospodarcze przedsiębiorstw. Wyd. Akademii Ekonomicznej, Wrocław, 27-28.
  10. Nogalski B., Kreft Z. 2002: Współdziałanie przedsiębiorstw w grupie kapitałowej. [W:] Przedsiębiorstwo partnerskie. Romanowska M., Trocki M. (red.). Delfin, Warszawa, 251-252.
  11. STRATEGOR 1997: Zarządzanie firmą. PWE, Warszawa, 255-256.
  12. Strużycki M. 2002: Stosunki partnerskie w łańcuchu dystrybucji. [W:] Przedsiębiorstwo partnerskie, Romanowska M., Trocki M. (red.). Difin, Warszawa, 85-86.
  13. Sulejewicz A. 2008: Paradoks społecznej odpowiedzialności biznesu szkoły wyższej. [W:] Społeczna odpowiedzialność uczelni. Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej, Gdańsk, 47-48.
  14. Zysnarski J. 2003: Partnerstwo publiczno-prywatne. ODDK, Gdańsk, 9-11.
  15. Żemigala M. 2007: Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa. Oficyna Wolters Kluwer Business, Kraków, 50-51.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu