BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Potocki Arkadiusz (Wydział Zarządzania)
Tytuł
Metoda D. Dany jako komunikacyjny instrument zarządzania konfliktem
D. Dana's Method as a Communication Instrument for Managing Conflict
Źródło
Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, 2008, nr 765, s. 81-92, bibliogr. 11 poz.
Słowa kluczowe
Zachowania organizacyjne, Konflikty pracownicze, Rozwiązywanie konfliktów
Organisational behaviour, Employees conflicts, Solving conflicts
Uwagi
summ.
Abstrakt
Osoby biorące udział w konflikcie mogą wykorzystywać różne strategie przezwyciężania go, tj.: przegrany-przegrany, zwycięzca-przegrany i wygrany-wygrany. W dwóch pierwszych przypadkach wykorzystywane są „negatywne” instrumenty komunikacji w celu pokonania przeciwnika. W trzeciej strategii stosuje się metody komunikacji umożliwiające osiągnięcie rozwiązania korzystnego dla obydwu stron. Omówiono metodę D. Dany jako jedną z tego rodzaju technik.

Parties in a conflict adopt different strategies to resolve it, namely: - lose-lose, -win-lose, -win-win. In the case of the first two strategies, various “negative” instruments of communication are applied, in order to generally destroy the opponent. In the third strategy, communication methods enabling the achievement of a solution that is beneficial for both sides are used. One of these tools is D. Dana's method.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Chełpa S., Witkowski T. [1999], Psychologia konfliktów. Praktyka radzenia sobie ze sporami, UNUS.
  2. Cloke K., Goldsmith J. [2001], Jak rozwiązywać konflikty w miejscu pracy, Wydawnictwo Amber, Warszawa.
  3. Crozier M., Friedberg E. [1982], Człowiek i system. Ograniczenia działania zespołowego, PWE, Warszawa.
  4. Dana D. [1993], Rozwiązywanie konfliktów, PWE, Warszawa.
  5. Edelmann R.J. [2002], Konflikty w pracy, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
  6. Freimuth J., Krieg R., Schädler M. [2005], Kulturelle Konflikte in deutsch-chineischen Joint-Ventures: Dargestellt am Beispiel der Einfühung von Konzepten der Personalfühung, „Zeitschrift für Personalforschung“, nr 2.
  7. Potocki A. [2005], Konflikty w organizacji [w:] Zachowania organizacyjne, Difin, Warszawa.
  8. Rummel-Syska Z. [1990], Konflikty organizacyjne. Ujęcie mikrospołeczne, PWN, Warszawa.
  9. Sikorski C. [2005], Język konfliktu. Kultura komunikacji społecznej w organizacji, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.
  10. Webber R.A. [1990], Zasady zarządzania organizacjami, PWE, Warszawa.
  11. Wodecka-Hyjek A. [2000], Rozwiązywanie konfliktów organizacyjnych za pomocą metody Daniela Dana [w:] Współczesne tendencje w zarządzaniu - teoria i praktyka, red. A. Potocki, WSPiM w Chrzanowie, Chrzanów.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1898-6447
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu