BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Winch Sławomir
Tytuł
Kulturowe uwarunkowania sukcesu organizacji gospodarczych - wyniki badań
Źródło
Przegląd Organizacji, 2009, nr 4, s. 10-13
Słowa kluczowe
Kultura organizacji, Relacje międzyludzkie, Finanse przedsiębiorstwa, Analiza statystyczna
Corporate culture, Interpersonal relations, Enterprise finance, Statistical analysis
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem artykułu było pokazanie siły związku – na poziomie statystycznym – pomiędzy pięcioma wymiarami kultury organizacyjnej (uniwersalizm, przejrzystość organizacji, mały dystans władzy, tożsamość, zaufanie) a sukcesem organizacji w sferze realizacji celów finansowych oraz relacji międzyludzkich (współpracy opartej na możliwościach realizacji interesów stron). W analizie wykorzystano współczynnik korelacji Pearsona oraz współczynnik determinacji. Najsilniejszy związek występuje pomiędzy zaufaniem normatywnym do kadry kierowniczej a sytuacją finansową firmy i panującymi w niej relacjami międzyludzkimi. (abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. A. ACZEL, Statystyka w zarządzaniu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000, s. 479-484.
  2. R. FISCHER, B. PATTON, W. URY, Dochodząc do tak, PWE, Warszawa 1994.
  3. G. HOFSTEDE, G.J. HOFSTEDE, Kultury i organizacje, PWE, Warszawa 2007, s. 86-125.
  4. R. LEWICKI i G. WIETHOFF, Zaufanie: istota, rozwój, przywracanie, w: Rozwiązywanie konfliktów, (red.) M. DEUTCH, P. COLEMAN, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2005, s. 87.
  5. A. NOGA, Teorie przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2009.
  6. Organizational Identity, (ed.) M.J. HATCH, M. SCHULTZ, Oxford University Press, Oxford 2004.
  7. M. ROMANOWSKA, M. JAROSIŃSKI, Kultura organizacji, w: Podstawy organizacji i zarządzania, (red.) M. ROMANOWSKA, Difin, Warszawa 2001, s. 119-143.
  8. M. RÓSZKIEWICZ, Metody ilościowe w badaniach marketingowych, PWN, Warszawa 2002, s. 60.
  9. E. USLANER, Zaufanie strategiczne i zaufanie normatywne, w: Socjologia codzienności, pod red. P. SZTOMPKA, M. BOGUNI-BOROWSKA, Znak, Kraków 2008, s. 181-219.
  10. P. WACHOWIAK, S. GREGORCZYK, B. GRUCZA, K. OGONEK, Kierowanie zespołem projektowym, Difin, Warszawa 2004.
  11. A. WINCH, S. WINCH, Negocjacje - jednostka, organizacja, kultura, Difin, Warszawa 2005.
  12. E. YOUNG, On Naming of Rosen. Interests and Multiple Meanings as Elements of Organizational Culture, "Organization Studies" 1998, no. 10/2.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-7221
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu