BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Ratajczak-Mrozek Milena
Tytuł
Istota podejścia sieciowego
Źródło
Przegląd Organizacji, 2009, nr 4, s. 18-20
Słowa kluczowe
Współpraca przedsiębiorstw, Organizacje sieciowe, Sieci przedsiębiorstw, Marketing partnerski
Enterprises cooperation, Network organisations, Enterprise networks, Partnership marketing
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest przedstawienie istoty i podstawowych założeń dotychczas mało rozpowszechnionego (zwłaszcza w polskiej literaturze przedmiotu) podejścia sieciowego (network approach). W artykule przedstawiono podstawowe założenia podejścia sieciowego oraz dwie koncepcje teoretyczne bezpośrednio związane z tym podejściem – podejście interakcyjne oraz ideę marketingu partnerskiego. Ponadto zaprezentowano różnice pomiędzy ideą sieci biznesowej (zgodną z głównym nurtem badań International Marketing and Purchasing Group) a siecią strategiczną. Na zakończenie zaproponowano własny podział zachowań przedsiębiorstw w aspekcie sieciowym. (abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. J. ANDERSON, H. HAKANSSON, J. JOHANSON, Dyadic Business Relationships Within a Business Network Context, "Journal of Marketing", 1994 vol. 58, no. 10, s. 1.
  2. M. BENGTSSON, S. KOCK, "Coopetition" in Business Networks - to Cooperate and Compete Simultaneously, "Industrial Marketing Management", 2000 vol. 29, no. 5, s. 414.
  3. A.J. CAMPBELL, D.T. WILSON, Managed Networks, Networks in Marketing, (ed.) E. IACOBUCCI, Sage Publica-tions USA 1996, s. 136.
  4. K. FONFARA, Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2004.
  5. D. FORD, The IMP Group and International Marketing, "International Marketing Review", 2004, vol. 21, no. 2, s. 139.
  6. M. FORSGREN, J. JOHANSON, Managing Internationalization in Business Networks, Managing Networks in International Business, (ed.) M. FORSGREN, J. JOHANSON, Gordon and Breach Science Publishers, 1994, s. 7-8.
  7. H. HAKANSSON, I. SNEHOTA, Developing Relationships in Business Networks, Routledge, London 1995, s. 19.
  8. H. HAKANSSON, I. SNEHOTA, No Business in an Island: the Network Concept of Business Strategy, "Scandinavian Journal of Management", 1989 vol. 5, no. 3, s. 187.
  9. J.C. JARILLO, Strategic Networks. Creating the Bordless Organization, Butterworth Heinemann, Oxford 1995, s. 6.
  10. J. JOHANSON, L.G. MATTSSON, Interorganizational Relations in Industrial Systems. A Network Approach Com-pared with the Transaction-Cost Approach, "International Studies of Management and Organization", 1987 vol. 17, no. l, s. 34.
  11. M.H. MORRIS, J. BRUNZEE, M. PAGE, Relationship Marketing in Practice, "Industrial Marketing Management", 1998 vol. 27, no. 4, s 359.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-7221
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu