BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Plawgo Bogusław, Sosnowicz Agnieszka
Tytuł
Społeczna odpowiedzialność biznesu w przedsiębiorstwach świadczących usługi użyteczności publicznej
Corporate social responsibility in public service enterprises
Źródło
Współczesne Zarządzanie, 2008, nr 3, s. 35-43, bibliogr. 4 poz.
Słowa kluczowe
Społeczna odpowiedzialność biznesu, Organizacje pożytku publicznego, Usługi publiczne, Usługi użyteczności publicznej
Corporate Social Responsibility (CSR), Public benefit organisation, Public services, Public utility services
Abstrakt
Niniejsze opracowanie stanowi analizę stopnia wdrażania zasad Społecznej Odpowiedzialności Biznesu przez polskie, francuskie oraz włoskie przedsiębiorstwa świadczące usługi użyteczności publicznej. Artykuł opiera się na wynikach badań przeprowadzonych w ramach realizacji Projektu Discerno, którego głównym celem jest promocja idei CSR. (abstrakt oryginalny)

The main objective of the article is to analyze the degree of Corporate Social Responsibility (CSR) in Polish, French, and Italian enterprises providing public services. The study depicts notion of CSR and its fundamental rules. Defined principles concern daily management choices in such fields as market, workplace, and local community. The article presents the aims of Discerno Project. The overall objective of the Project is to promote CSR in European public companies. The study elaborates the degree of implementation of CSR principles in European companies. Presented analysis is based on the results of the research conducted by Partners of Discerno Project. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Ostrowska A., Jędrzejewska M., Leska M., (2005), Rozmowy o dobrym biznesie. Grupa BOSS, Warszawa.
  2. Jagielska M., Rok B., (2005), Raport Odpowiedzialny Biznes w Polsce 2005. Dobre Przykłady, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa.
  3. Kolarska-Bobińska L. (red.), (2004), Świadomość ekonomiczna społeczeństwa i wizerunek biznesu, Instytut Spraw Publicznych, Warszawa.
  4. Lewicka-Strzałeczka A., (1999), Etyczne standardy firm i pracowników IFiS, PAN, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1643-5494
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu