BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Gałuszka Patryk
Tytuł
Zarządzanie innowacjami produktowymi na rynku fonograficznym w Polsce
Management of products of the recording industry in Poland
Źródło
Współczesne Zarządzanie, 2008, nr 3, s. 93-101, bibliogr. 12 poz.
Słowa kluczowe
Przemysł fonograficzny, Rynek fonograficzny, Produkt, Zarządzanie produktem, Zarządzanie innowacjami
Recording industry, Phonographic market, Product, Product management, Innovation management
Abstrakt
Artykuł poświęcony jest zarządzaniu w firmie fonograficznej. Przeanalizowano w nim różne ekonomiczne aspekty zarządzania produktami branży fonograficznej. Analizy oparto na badaniach empirycznych przeprowadzonych w 2006 r. i 2007 r. wśród wszystkich aktywnie działających wówczas polskich firm fonograficznych. (abstrakt oryginalny)

The article deals with various aspects of product management in the recording industry. Meaning of the term 'product' is in this case ambiguous, as it may be understood as compact disc, vinyl LP, digital file, etc. Various economic aspects of management of products of the recording industry are analyzed. The analysis is based on the results of the research that was carried out in 2006 and 2007 on all the active Polish record companies. The following topics are discussed: technological aspect of products of the recording industry; various categories of content of products of the recording industry; the process of making decisions about the new products; product innovations; CD covers; product life cycle. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Caves R., (2000), Creative Industries, Harvard University Press, Cambridge MA, London UK.
  2. CBOS, (2007), Stosunek do własności intelektualnej i praw autorskich. http://www.cbos.pl/SPISK01vl. POL/2007/K_164_07.PDF, (odwiedzone dnia 20.01.2008 r.).
  3. Kusek D., Leonhard G., (2005), The Future of Music, Berklee Press, Boston.
  4. Lathrop T., Pettigrew J., (1999), This Business of Music Marketing and Promotion, Billboard Books, New York.
  5. Meenaghan A., Turnbull P., (1981), The Application of Product Life Cycle Theory to Popular Record Marketing, “European Journal of Marketing" vol. 15, nr 5.
  6. Negus K., (1999), Music Genres and Corporate Cultures, Routledge. London, New York.
  7. Smoleń T., (2002), Strategie produktu firm fonograficznych w Polsce, maszynopis pracy doktorskiej. Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Kraków.
  8. Stratton J., (1983), What is 'popular music'?, „The Sociological Review" vol. 31, nr 2.
  9. Styven S., (2007), The Intangibility of Music in the Internet Age. „Popular Music and Society" vol. 30, nr 1.
  10. The International Federation of the Phonographic Industry, (2007), IFPI 07: Digital Music Report, http://www.ifpi.org/contcnt/library/digital-music-rcport-2007.pdf, (odwiedzone dnia 5.01.2008 r.).
  11. The International Federation of the Phonographic Industry, (2008), IFPI 08: Digital Music Report, http://www.ifpi.org/contcnt/library/DMR2008.pdf, (odwiedzone dnia 11.02.2008 r.).
  12. Wolański A., (2000), Słownik terminów muzyki rozrywkowej. Wydawnictwo PWN, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1643-5494
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu