BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Strzelecki Paweł
Tytuł
Wpływ starzenia się społeczeństwa Polski na rynek ubezpieczeń na życie
The impact of population ageing on the life insurance market in Poland
Źródło
Master of Business Administration, 2009, vol. 17, nr 1, s. 67-74, bibliogr. 9 poz.
Słowa kluczowe
Master of Business Administration (MBA), Starzenie się społeczeństw, Rynek ubezpieczeniowy, Ubezpieczenia na życie
Master of Business Administration (MBA), Ageing of the population, Insurance market, Life insurance
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W ciągu najbliższych dwudziestu lat wzrośnie znaczenie procesu starzenia się społeczeństwa w Polsce. Zmiany struktury wieku populacji mogą wpłynąć na rynek ubezpieczeń na życie ze względu na większą popularność tego typu produktów wśród osób starszych. Artykuł prezentuje wyniki symulacji wpływu zmian demograficznych na liczbę klientów zakładów ubezpieczeń na życie na podstawie aktualnej prognozy demograficznej ludności Polski oraz danych o strukturze klientów firm zajmujących się ubezpieczeniami na życie. Dane o klientach zakładów ubezpieczeń na życie pochodzą z ankiety przeprowadzonej wśród firm ubezpieczeniowych w drugiej połowie 2007 roku. Rezultaty analiz wskazują, że zmiany struktury wieku populacji powinny przyczynić się do powolnego wzrostu popytu na ubezpieczenia na życie przynajmniej do 2030 roku. (abstrakt oryginalny)

In the next two decades the effects of population ageing are expected to increase in Poland. The changing age composition of the population can influence the life insurance market because of the fact that these types of products are more popular among older people. The paper presents the results of the survey on the demographic structure of customers of life insurance companies, which was carried out among insurance companies in the second half of 2007. The simulation of the possible growth in the number of customers of life insurance companies due to population ageing was carried out with the assumption of constant proportions of customers to population in all age groups. The simulation results show that the changes in the population age structure should slowly increase the demand for life insurance products at least until the year 2030. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Andreasyan, T. (2007) Malaysia - Leading the way. New Horizon - Global Perspective On Islamic Banking & Insurance, Issue 165.
  2. El Gindi, T. (2007) Analysis: Looking through the Islamic window. New- Horizon - Global Perspective On Islamic Banking Insurance, Issue 165.
  3. Imady, O., Seibel, H.D. (2006) Principles and Products of Islamic Finance. Koln: University of Cologne Development Research Center.
  4. Ishak, Z. (2008) Unique Landscape for an International Islamic Financial Center. Islamic Finance News, Volume 5, Issue 14.
  5. Maiden, R.M. (2007) Islamic Finance In Singapore - Opportunities and Challenges. Islamic Finance News, Vol. 4, Issue 26.
  6. Sakti, A., Ilyas, N. (2008) Accelerating Islamic Banking Growth in Indonesia. Islamic Finance News Guide 2008, Kuala Lumpur.
  7. Somantri M.H. (2002) The Blueprint of Islamic Ranking Development In Indonesia. Jakarta: The Central Bank of Indonesia.
  8. Szołtun, A. (2002) Systemy bankowe w Azji Południowo-Wschodniej. Materiały i Studia NBP, 6.
  9. Venardos, A.M. (2006) Islamic Banking & Finance In South-East Asia. Singapore: World Scientific Publishing.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-0328
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu