- Autor
- Banaszyk Piotr
- Tytuł
- Rozszerzenie i kurczenie zakresu działalności przedsiębiorstwa jako podstawowe etapy ewolucji jego strategii
Expanding and Shrinking the Range of a Company Activity as Its Strategy Evolution Basic Stages - Źródło
- Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2008, nr 20, s. 21-29, rys., bibliogr. 6 poz.
- Tytuł własny numeru
- Zarządzanie strategiczne w badaniach teoretycznych i w praktyce
- Słowa kluczowe
- Zarządzanie strategiczne, Strategia przedsiębiorstwa, Formułowanie strategii przedsiębiorstwa
Strategic management, Corporation strategies, Formulation of business strategy - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Główną tezą artykułu, było twierdzenie, że strategie przedsiębiorstwa są zdeterminowane dwoma czynnikami. Pierwszy z nich wynika z poszukiwania optymalnego zakresu i skali działalności przedsiębiorstwa ze względu na kryterium relacji kosztów wykorzystania hierarchii organizacyjnej do kosztów wykorzystania rynku. Drugi czynnik związany jest z postępem technologicznym w dziedzinie gromadzenia, przetwarzania i udostępniania informacji ekonomicznych, potrzebnych do podejmowania strategicznych decyzji menedżerskich w przedsiębiorstwie. W opracowaniu zaprezentowano krótki przegląd definicji o efektywnościowej determinacji strategii przedsiębiorstwa. Następnie wskazano na przeobrażania technologiczne współczesnego instrumentatorium menedżerskiego i ich wpływ na wybór strategii przedsiębiorstwa. Dalej, na podstawie uzasadnień efektywnościowych i technologicznych, podjęta została próba wyjaśnienia dotychczasowej ewolucji strategii przedsiębiorstw.
The explanation of the company strategy evolution is the main goal of the article. Progress in the discipline of information and communication technology is the explanation factor. This approach enables to reduce the company strategy evolution to two stages: expanding and shrinking of business activity range. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Aurik J., Jonk G., Willen R., Rebuilding the Corporate Genome, J. Wiley&Sons. Publ., New York 2002.
- Gold M., Luchs K., Why diversity? Four decades of management thinking, [w:] The Oxford Handbook of Strategy, t. 2: Corporate Strategy, red. D. Faulkner, A. Campbell, Oxford University Press, Oxford 2003.
- http://pl.wikipedia.org/wiki/Przedsi%C4%99biorstwo_(ekonomia) (9.06.2008).
- Loveridge R., Institutional approaches to business strategy, [w:] The Oxford Handbook of Strategy, t. 1: A Strategy Overview and Competitive Strategy, red. D. Faulkner, A. Campbell, Oxford University Press, Oxford 2003.
- Santos F., Eisenhardt K., Organizational boundaries and theories of organization, "Organization Science" 2005 vol. 16 nr 5.
- Sutherland J., Canwell D., Key Concepts in Strategic Management, Palgrave-McMillan, New York 2004.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1899-3192
- Język
- pol