BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Choińska Agnieszka K., Szpak Andrzej
Tytuł
Czynniki sukcesu nowych usług medycznych w rozwoju publicznych usług ochrony zdrowia
Success factors of new medical services development
Źródło
Współczesne Zarządzanie, 2008, nr 2, s. 110-119, bibliogr. 23 poz.
Słowa kluczowe
Marketing, Usługi publiczne, Rynek usług medycznych, Usługi medyczne
Marketing, Public services, Medical services market, Medical services
Abstrakt
Artykuł przedstawia najważniejsze czynniki, które decydują o sukcesie w usługach medycznych. Zostały zaprezentowane sposoby pomiaru oraz determinanty tego sukcesu. (abstrakt oryginalny)

The article introduces factors which decide about the success in medical services and also became presented methods of the measurement and determinants of this success. The work is based for till now passed British empirical research from the range of the marketing of services, and in this of medical services and for theoretical elaborations from the range of the development of new services. Actuated problems are helpful in the recognition of deter-minants of the success through research workers and managers introducing innovative solu-tions in functioning of medical services. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Chisnall P., (1995), Strategie business marketing, Prentice - Hall London.
  2. Clark K., Fujimoto T„ (1999), Product Development Performance, Harvard Business School Press.
  3. Cockerham W.C., (2004), Medical Sociology, Pearson Prentice Hall, New Jersey.
  4. De Bretani U., (1997), Success factors in developing new services, "European Journal of Marketing" 25.
  5. Dobska M., Dobski P., (2001), Wykorzystanie systemów komputerowych w marketingowym zarządzaniu praktyką lekarską, „Gazeta Lekarska" nr 3, nr 4.
  6. Easingwood C. J., (2000), Service Design and Service Strategies. Conference Proceedings, 10m International Reasearch Seminar in Service Management, Institute d' Administration des Enterprises, Aix - en Provence, June.
  7. Fitzgerald L., Johnson R„ Brignall S., Silvestre R., Voss C„ (1998), Performance Measurement in Service Business, Chartered Institute of Management Accountants, London.
  8. Gatrell A., Popay J., Thomas C, (2004), Mapping the determinants of health inequalities in social space, "Health & Place" nr 10.
  9. Giligan C, Lowe R., (1995), Marketing and Health Care Organizations, Oxford - New York.
  10. Griffin A., Page A. L., (1999), Success Measurement Project: Recommended Measures for Product Development Success and Failure, "Journal of Product Innovation Management.
  11. Hafferty F.W., (2006), Definitions of professionalism - A search for meaning and identity, "Clinical Orthopaedics & Related Research" nr 2.
  12. Hart S., (1995), Dimension of Success in New Product Development: an Exploratory Investigation, "Journal of Marketing Management" nr 9.
  13. Huston J., Engvist L., (2003), Making publicly funded heath service more responsive, "Eurohealth" nr 9 (3), Autumn.
  14. Johne A. (1998), Avoiding Produce Development Failure is Not Enough, "European Management Journal" nr 14.
  15. Kenny C. (2004), Education for Primary Care, nr 15(1) February.
  16. Kubicz I., Kilen N., (2008), Rynek: Na drogie leczenie marketing?, „Marketing w Praktyce" nr 1.
  17. Lovelock C H . , (1998), Service Marketing, Prentice Hall, London.
  18. Opolski K., Szemborska E.,( 1997), Sfery zarządzania jakością w służbie zdrowia. „Antidotum" nr 9.
  19. Palmatier R.W., Dant R.P., Grewal D., Evans K. R., (2006), Factors influencing the effectiveness of relationship marketing: a meta-analysis, "Journal of Marketing" nr 70.
  20. Payne A., (1997), Marketing usług, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  21. Ruden B„ (2005), Internal Marketing: Your Staff is Your Secret Asset, "Ophalmology Management" nr 9(8), August.
  22. Salisbury C, (2000), Out-of-Hours Care: Ensuring Accessible High-Quality Care for All Groups of Patients, "British Journal of General Practice" nr 50.
  23. Voss C, (2000), Innovation in Services. "Design Management Journal" Winter.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1643-5494
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu