BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Pluta-Olearnik Mirosława
Tytuł
Rozwój usług szkolnictwa wyższego w kontekście współpracy uczelni z otoczeniem biznesowym
Development of higher education services in the context of cooperation of high schools with the business environment
Źródło
Handel Wewnętrzny, 2009, nr 1, s. 26-31
Słowa kluczowe
Szkolnictwo wyższe, Usługi, Otoczenie biznesu, Rozwój przedsiębiorczości
Higher education, Services, Business environment, Entrepreneurship development
Uwagi
Zawiera tabelę: Sposoby nawiązywania współpracy między uczelnią a biznesem oraz ich skuteczność w opinii ekspertów.
Abstrakt
Artykuł prezentuje wyniki badania ekspertów reprezentujących środowisko polskich uczelni, których celem była diagnoza obecnego zaangażowania oraz ocena kierunków zmian w zakresie współpracy uczelni i jej pracowników z otoczeniem biznesowym. Badania zostały zrealizowane w listopadzie i grudniu 2008 r. na 53 celowo dobranych reprezentantach uczelni o profilu technicznym, ekonomicznym i ogólnym uniwersyteckim, z wykorzystaniem ankiety internetowej. Autorka tłumaczy, że przedmiotem szczegółowych badań było poznanie opinii ekspertów reprezentujących polskie uczelnie (głównie akademickie) w następujących kwestiach: 1) obszary i rezultaty współpracy uczelni z biznesem w ostatnich 3 latach, 2) problemy i korzyści płynące ze współpracy uczelni i jej pracowników z przedsiębiorstwami, 3) różne formy współpracy uczelni i biznesu oraz ocena ich skuteczności, 4) perspektywy rozwoju partnerskich relacji środowisk nauki i biznesu w najbliższych 5 latach.

Strategies of development of higher education in the European countries refer, in their vast majority, to intensification of ties of the sector of high schools with the business environment. Reasons for this phenomenon are different: from the necessity to ensure financing scientific research in many areas of science to approximation of curricula at the higher level to the changing needs of the labour market. This trend becomes noticeable in the Polish market for educational and research services at the higher level, whereat traditionally it concerns, in a higher degree, technical education (technical universities) than economic education. The presented in the article results of research allow to assess readiness of the milieu of workers of Polish high schools to initiate, retain and develop their mutual relationships with the environment of entrepreneurs in the years to come. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Szkoły wyższe i ich finanse w roku 2007, GUS, Warszawa 2008, s. 220.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0438-5403
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu