BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kłos Zbigniew
Tytuł
Uwarunkowania innowacyjności w przedsiębiorstwach
Conditions of innovation activity in enterprises
Źródło
Problemy Jakości, 2009, nr 2, s. 10-13, bibliogr. 15 poz., summ.
Słowa kluczowe
Innowacyjność przedsiębiorstw, Przedsiębiorstwo innowacyjne, Zarządzanie przez jakość
Enterprise innovation, Innovative enterprises, Total Quality Management (TQM)
Uwagi
Zawiera rysunek: [1] Mapa uwarunkowań innowacyjności
Abstrakt
W niniejszym artykule zaprezentowano problematykę identyfikacji i klasyfikacji ważniejszych uwarunkowań działalności innowacyjnej w przedsiębiorstwach. Omówiono ważniejsze uwarunkowania innowacyjności w organizacji. Przedstawiono rolę TQM w rozwoju innowacyjności w organizacji.

In the paper, the issue of identification and classification of most important innovation activity conditions in enterprises was undertaken. There were stated two main groups of innovation conditions: external and internal. Among the internal conditions, the stimulating role of TQM for the innovation development was perceived. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Baruk J., Co utrudnia rozwijanie działalności innowacyjnej w przedsiębiorstwach Unii Europejskiej. Problemy Jakości, 2005, nr 11.
  2. Baruk J., Innowacyjność polskich przedsiębiorstw i jej utrudnienia. Problemy Jakości, 2003, nr 7.
  3. Oslo Manual. Guidelines for collecting and interpreting innovation data. [3rd edition]. OECD Publishing, Paris 2005.
  4. Grudzewski W. M., Hejduk I.K., Przedsiębiorstwo przyszłości. DIFIN, Warszawa 2000.
  5. Mapa drogowa dla bardziej innowacyjnej Europy. Innowacje w Europie, 2006, XI.
  6. W poszukiwaniu zwolenników innowacji. Innowacje w Europie, 2006, V.
  7. Tkaczyk S., Innowacyjność a zarządzanie w oparciu o kryterium jakości. Problemy Jakości, 2005, nr 5.
  8. Narodowy Plan Rozwoju 2007-2013. URM, Warszawa 2005.
  9. Broniewska G., TQM kultura współdziałania w strukturze do stosowanej do zarządzania procesami. Organizacja i Kierowanie, 1996, nr 4.
  10. Seghczzi II.D., Hanson J.K., Qualitaetsstrategien, Muenchen, Hanser 1993.
  11. Kłos Z., Wprowadzenie strategii TQM do polskich przedsiębiorstw analiza uwarunkowań, Organizacja i Kierowanie, 1994, nr 1.
  12. Baruk A., Rola pracowników jako nośnika kapitału innowacyjnego w kreowaniu innowacyjności we współczesnym przedsiębiorstwie. „Problemy Jakości", 2005, nr 12.
  13. Baruk J., Cele i źródła informacji w działalności innowacyjnej polskich przedsiębiorstw. Problemy Jakości, 2000, nr 4.
  14. Baruk J., Oddziaływanie wspólnego rynku na innowacyjność przedsiębiorstw. Problemy Jakości, 2007, nr 2.
  15. Philips F., 45 lat z Philipsem. Życie przemysłowca. POW „BAW". Warszawa 1992.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-8651
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu