BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Dziedzic Sylwia
Tytuł
Zakres oddziaływania interesariuszy na rozwój przedsiębiorstwa rolnego z sektora bezpośredniej sprzedaży produktów rolnych
Impact Scope of Stakeholders on the Development of an Agriculture Enterprise in Direct Sales Sector of Agriculture Products
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2008, nr 20, s. 66-74, rys., bibliogr. 15 poz.
Tytuł własny numeru
Zarządzanie strategiczne w badaniach teoretycznych i w praktyce
Słowa kluczowe
Przedsiębiorstwo rolne, Otoczenie przedsiębiorstwa, Grupa interesu, Metody ekspertowe
Agricultural enterprises, Enterprise environment, Interest group, Expert methods
Uwagi
summ.
Abstrakt
Autor dokonał analizy potrzeb i zachowań podmiotów, które w znacznym stopniu mogą kształtować różne procesy i tendencje w otoczeniu przedsiębiorstwa rolnego. Autor, w analizie strategicznej uwzględnił charakter i siłę wpływu różnych grup interesu (stakeholders), od których może zależeć zarówno sukces, jak i niepowodzenie przedsiębiorstwa rolnego, prowadzącego bezpośrednią sprzedaż produktów rolniczych.

The paper presents a detailed analysis of an agriculture enterprise operating within the sector of direct sales. The author uses stakeholders analysis. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Dziedzic S., Kierunki rozwoju bezpośredniej sprzedaży produktów rolniczych na przykładzie województwa podkarpackiego (niepublikowana praca doktorska), Wrocław 2007.
  2. Gołębiowski T., Zarządzanie strategiczne. Planowanie i kontrola, Difin, Warszawa 2001.
  3. Kaleta A., Strategia konkurencji w przemyśle, Wyd. AE, Wrocław 2000.
  4. Lisiński M., Metody planowania strategicznego, PWE, Warszawa 2004.
  5. Margol K., Gumiński S., Przedsiębiorczość na wsi - źródła wsparcia, Wyd. Fundusz Współpracy, Warszawa, marzec 2005.
  6. Mazurek-Łopacińska K., Orientacja na klienta w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa 2002 (cyt. za B. Mikuta, Polski konsument żywności, [w:] Marketing w strategiach rozwoju sektora rolno-spożywczego, red. M. Adamowicz, Wyd. SGGW, Warszawa 2003).
  7. Niedzielski E., Obszary wiejskie jako miejsce zamieszkania i miejsce pracy ludności rolniczej i nierolniczej (elementy 25-Ietniej wizji), [w:] Polska wieś 2025. Wizja rozwoju, red. J. Wilkin, Wyd. Fundusz Współpracy, Warszawa 2005.
  8. Obłój K., Strategia organizacji, PWE, Warszawa 1998.
  9. Olszewska B., Współczesne uwarunkowania zarządzania strategicznego przedsiębiorstwem, Wyd. AE, Wrocław 2001.
  10. Penc J., Strategie zarządzania. Strategie dziedzinowe i ich realizacja. Zintegrowane zarządzał strategiczne, Placet, Warszawa 1995.
  11. Penc-Pietrzak I., Analiza otoczenia firmy, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstw" 2002 nr 11 (listopad).
  12. Penc-Pietrzak L, Analiza strategiczna w zarządzaniu firmą. Koncepcja i stosowanie, C.H. Bęc Warszawa 2003.
  13. Rokita J., Zarządzanie strategiczne. Tworzenie i utrzymywanie przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa 2005.
  14. Runowski H., Kierunki rozwoju przedsiębiorstw rolniczych w Polsce, "Postępy Nauk Rolniczych" 2004 nr 3.
  15. Zarządzanie strategiczne. Koncepcje, metody, red. R. Krupski, Wyd. AE, Wrocław 1998.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu