- Autor
- Dziedzic Sylwia
- Tytuł
- Zakres oddziaływania interesariuszy na rozwój przedsiębiorstwa rolnego z sektora bezpośredniej sprzedaży produktów rolnych
Impact Scope of Stakeholders on the Development of an Agriculture Enterprise in Direct Sales Sector of Agriculture Products - Źródło
- Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2008, nr 20, s. 66-74, rys., bibliogr. 15 poz.
- Tytuł własny numeru
- Zarządzanie strategiczne w badaniach teoretycznych i w praktyce
- Słowa kluczowe
- Przedsiębiorstwo rolne, Otoczenie przedsiębiorstwa, Grupa interesu, Metody ekspertowe
Agricultural enterprises, Enterprise environment, Interest group, Expert methods - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Autor dokonał analizy potrzeb i zachowań podmiotów, które w znacznym stopniu mogą kształtować różne procesy i tendencje w otoczeniu przedsiębiorstwa rolnego. Autor, w analizie strategicznej uwzględnił charakter i siłę wpływu różnych grup interesu (stakeholders), od których może zależeć zarówno sukces, jak i niepowodzenie przedsiębiorstwa rolnego, prowadzącego bezpośrednią sprzedaż produktów rolniczych.
The paper presents a detailed analysis of an agriculture enterprise operating within the sector of direct sales. The author uses stakeholders analysis. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Dziedzic S., Kierunki rozwoju bezpośredniej sprzedaży produktów rolniczych na przykładzie województwa podkarpackiego (niepublikowana praca doktorska), Wrocław 2007.
- Gołębiowski T., Zarządzanie strategiczne. Planowanie i kontrola, Difin, Warszawa 2001.
- Kaleta A., Strategia konkurencji w przemyśle, Wyd. AE, Wrocław 2000.
- Lisiński M., Metody planowania strategicznego, PWE, Warszawa 2004.
- Margol K., Gumiński S., Przedsiębiorczość na wsi - źródła wsparcia, Wyd. Fundusz Współpracy, Warszawa, marzec 2005.
- Mazurek-Łopacińska K., Orientacja na klienta w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa 2002 (cyt. za B. Mikuta, Polski konsument żywności, [w:] Marketing w strategiach rozwoju sektora rolno-spożywczego, red. M. Adamowicz, Wyd. SGGW, Warszawa 2003).
- Niedzielski E., Obszary wiejskie jako miejsce zamieszkania i miejsce pracy ludności rolniczej i nierolniczej (elementy 25-Ietniej wizji), [w:] Polska wieś 2025. Wizja rozwoju, red. J. Wilkin, Wyd. Fundusz Współpracy, Warszawa 2005.
- Obłój K., Strategia organizacji, PWE, Warszawa 1998.
- Olszewska B., Współczesne uwarunkowania zarządzania strategicznego przedsiębiorstwem, Wyd. AE, Wrocław 2001.
- Penc J., Strategie zarządzania. Strategie dziedzinowe i ich realizacja. Zintegrowane zarządzał strategiczne, Placet, Warszawa 1995.
- Penc-Pietrzak I., Analiza otoczenia firmy, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstw" 2002 nr 11 (listopad).
- Penc-Pietrzak L, Analiza strategiczna w zarządzaniu firmą. Koncepcja i stosowanie, C.H. Bęc Warszawa 2003.
- Rokita J., Zarządzanie strategiczne. Tworzenie i utrzymywanie przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa 2005.
- Runowski H., Kierunki rozwoju przedsiębiorstw rolniczych w Polsce, "Postępy Nauk Rolniczych" 2004 nr 3.
- Zarządzanie strategiczne. Koncepcje, metody, red. R. Krupski, Wyd. AE, Wrocław 1998.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1899-3192
- Język
- pol