BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jakubów Leon
Tytuł
Strategia społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa
Corporate Social Responsibility Strategy
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2008, nr 20, s. 117-121, bibliogr. 11 poz.
Tytuł własny numeru
Zarządzanie strategiczne w badaniach teoretycznych i w praktyce
Słowa kluczowe
Strategia przedsiębiorstwa, Społeczna odpowiedzialność biznesu
Corporation strategies, Corporate Social Responsibility (CSR)
Uwagi
summ.
Abstrakt
Coraz powszechniejsza wśród menedżerów jest świadomość konieczności rozwijania się przedsiębiorstwa zgodnie z interesem społecznym. Coraz mocniejsze jest przekonanie, że przedsiębiorstwo najlepiej zabezpieczy swój byt, dbając o interes społeczny oraz kształtując swoje stosunki z różnymi grupami otoczenia, opierając je na dialogu i zaufaniu. Wychodząc naprzeciw społecznym oczekiwaniom, przedsiębiorstwa podejmują różnorakie działania dla realizacji strategii społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa (corporate social responsibility CSR), o czym mowa w artykule.

People expect more social and ecological responsibility from businesses. In response companies undertake philanthropic activities and prepare social audits. However, the most effective way is to combine the company's business interest with social needs, and this way giving it a strategic dimension. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Dębek K., Otwartość w cenie, "Forbes" 2007 nr 12.
  2. Granice konkurencji. Grupa lizbońska, Poltext, Warszawa 1996.
  3. Hampden-Tumer Ch., Trompenaars A., Siedem kultur kapitalizmu, ABC, Warszawa 1998.
  4. Hawken P., Przez zielone okulary, Pusty Obłok, Warszawa 1996.
  5. Jakubów L., Kiełczewski S., Noga M., Cele rozwojowe władz publicznych i organizacji gospodarczych: kompatybilność czy konflikt, Wyd. AE, Wrocław 2004.
  6. Kreikebaum H., Strategiczne planowanie w przedsiębiorstwie, PWN, Warszawa 1996.
  7. Porter M.E., Kramer MR., Filantropia przedsiębiorstwa jako źródło przewagi konkurencyjnej, [w:] Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, Harvard Business Review, Heiion, Gliwice 2007a.
  8. Porter M.E., Kramer M.R., Strategia a społeczeństwo: społeczna odpowiedzialność biznesu - pożyteczna moda czy nowy element strategii konkurencyjnej!, "Harvard Business Review" 2007b nr 6.
  9. Rybak M., Etyka menedżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.
  10. Sanders D., Strategia, nie filantropia, "Respo. Magazyn Odpowiedzialnego Biznesu" 2003 nr 3.
  11. Towards a More Egnitable World Order. Declaration of Kuala Lumpur Conference of the Club of Rome, 15-10 November 1993.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu